יום שישי , מרץ 29 2024
רץ למרחקים ארוכים, ניר ברקת, ידיעות ספרים

רץ למרחקים ארוכים

"אם אתה רוצה לעשות, אתה חייב למצוא את הדרך. אם הדלת נסגרת בפניך תתגנב מהחלון, תפרוץ את הקיר, או תיכנס מהארובה. זו הדרך היחידה שאני מכיר והיא אף פעם לא אכזבה אותי. יש לי סבלנות. אני רץ למרחקים ארוכים."

 

"רץ למרחקים ארוכים"

ניר ברקת

 

ניר ברקת הוא מן האנשים שנולדו להנהיג.

כשנפצע בלבנון, נלחם שלא יורידו לו פרופיל כדי שיוכל להתמנות למ"פ; אחרי ההצלחה בהייטק וההשקעה המוצלחת ב"צ'ק פוינט", הפך את רץ למרחקים ארוכים.jpgהפילנתרופיה לדרך חיים; כשגילה איך מתנהלת עיריית ירושלים, החליט שהגיע הזמן לחולל שינוי, השאיר מאחוריו את עסקיו ויצא לדרך חדשה, ולא התייאש גם כשהפסיד במערכת הבחירות הראשונה.

לאחר שנבחר לראשות העיר, חולל בה מהפך והפך את ירושלים מעיר שהבדיחות אודותיה גרסו שהדבר הטוב ביותר בה הוא הכביש לתל אביב, ירושלים הפכה לעיר שוקקת חיים ותרבות שנהנית מצמיחה כלכלית חסרת תקדים, עיר שצעירים בוחרים להישאר בה.

זו היתה מהפכה מתוכננת היטב, ואת כל זאת עשה ברקת תמורת שכר של שקל לשנה.

בספר מרתק שכולו שיעור מאלף בניהול ובהנהגה, משרטט ברקת את דרך עבודתו ואת תפיסת העולם שלו, ומספר בכנות על האתגרים שאיתם התמודד בניהול עיר כה מורכבת: מהמאבק הבלתי מתפשר על חיים טובים יחד במסגרת הסטטוס קוו, דרך המלחמה מול האוצר על עתידה של העיר ועד ההתמודדות עם טרור בעיר מעורבת – כולל המקרה שבו נטרל בעצמו מחבל בכיכר צה"ל.

באותה כנות מספר ברקת גם על חייו האישיים: מה קורה לאדם שמגלה יום אחד שהוא לא צריך לעבוד יותר, מה גורם לו בכל זאת לבחור להמשיך לשרת את הציבור ולחולל שינוי במדינה שלו, ומה המחיר שמשלמת משפחתו על ההחלטה הזאת.

לאחר שסיים שתי קדנציות מוצלחות כראש עיר החליט לפנות לעשייה ארצית, והדהים את כולם כאשר הצליח בפריימריז להתברג במקום ה-9, הישר לעשירייה המובילה של מנהיגי המפלגה וכן להתמנות כחבר כנסת מטעם הליכוד בכנסת ה-21.

 

יש לבדוק גם

לא סופרים את היהודים

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים  רב-מכר של "הניו יורק טיימס" ספר השנה של "הסאנדיי טיימס" …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.