יום חמישי , אפריל 18 2024
עיניים שלי, צילום - שי סקיף, ניצן לוטם

ברביעי הבא- יום הקולנוע הישראלי חוזר

 

משרד התרבות והספורט והתאחדות ענף הקולנוע

מציגים:

 

 

ביום רביעי, ה- 25 בספטמבר, יוקרנו בכל רשתות בתי הקולנוע ברחבי הארץ 

29 סרטים ממיטב הקולנוע הישראלי לשנת 2019, חלקם בהקרנות בכורה

במחיר של 10 שקלים בלבד לכרטיס!

 

 בין הסרטים: "ימים נוראים", "מחילה", המוסד", "בשורות טובות",

"קצפת ודובדבנים" "מאמי", "עיניים שלי" "עכביש ברשת", "מילים נרדפות"

 

משרד התרבות והספורט והתאחדות ענף הקולנוע, גאים להשיק את "יום הקולנוע הישראלי", שייתקיים ביום רביעי, ה-25 בספטמבר, בכל רשתות בתי הקולנוע ברחבי הארץ. במהלך כל היום יקדישו בתי הקולנוע את כל המסכים אך ורק לסרטים ישראליים חדשים.

במהלך היום יוקרנו 29 סרטים ממיטב הקולנוע הישראלי לשנת 2019, חלקם יוקרנו בהקרנות בכורה חד פעמיות, וזאת במחיר של 10 שקלים בלבד לכרטיס.

זאת השנה השישית שנערכת בה חגיגית "יום הקולנוע הישראלי", בשנה שעברה הגיעו באותו יום לבתי הקולנוע למעלה כ-120,000 איש, חלקם צפו במספר סרטים.

בכל שנה מעניקה התאחדות ענף הקולנוע אות הוקרה ליוצר קולנוע (במאי/ת, תסריטי/ת, שחקן / שחקנית, מפיק /ה) אשר למעלה ממיליון צופים ראו את סרטיו.

 

השנה יוענק אות ההוקרה לשחקן איציק כהן שכיכב בארבעה סרטים שהפכו לקלאסיקות של הקולנוע הישראלי החדש: "סימה וקנין מכשפה", סרטו של דרור שאול מ-2003, "סיפור גדול" סרטם של שרון מימון וארז תדמור מ-2009, "ישמח חתני" סרטו של אמיל בן שמעון מ-2016 ו"מכתוב" בבימויו של עודד רז מ-2017 ששבר שיא של 31 שנה ומכר למעלה מ- 600 אלף כרטיסים.

 

ארבעת הסרטים בכיכובו של כהן מכרו 1,250,000 כרטיסים. בשנה הקרובה כהן צפוי לככב בסרטו החדש והמדובר של ערן ריקליס "עכביש ברשת", בו הוא משחק לצידם של בן קינגסלי, מוניקה בלוצ'י ואיתי טיראן, הסרט יוקרן לראשונה בטרום בכורה במסגרת יום הקולנוע הישראלי.

 

ב"יום הקולנוע הישראלי" יזכו הצופים לצפות לראשונה בסרטים שהיו מועמדים לפרס "הסרט הטוב ביותר" בטקס "פרס אופיר" 2019: "ימים נוראים" ו"עיניים שלי", כמו גם במועמדים: "תל אביב על האש" "אישה עובדת" שיצאו לאקרנים בקיץ ו"הבלתי רשמיים" שיצא אשתקד.

 

בנוסף יוקרנו סרטים בבכורה ארצית חד-פעמית, עד אשר יצאו רשמית לאקרנים: "ימים נוראים" ו"מחילה" (יוצאים רשמית ב-26.9), "בשורות טובות" (המועמד ל- 4 פרסי "אופיר")", "קולות רקע" (מועמד ל- 4 פרסי "אופיר"), "פול גז", "מאמי" (מועמד ל-7 פרסי "אופיר") "עכביש ברשת" ועוד.

יש לבדוק גם

השקת פסל קינטי ותצוגת קבע

  השקת פסל קינטי ותצוגת קבע משיריו הנבחרים של גורי אירוע מיוחד לרגל 100 שנה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.