שבת , אפריל 20 2024
לילה במנהרה, מאת רועי שוע-חיים

לילה במנהרה

לילה במנהרה

מאת: רועי שוע – חיים

עורכת: תמר עומר

הוצאת מטר

                                    * * * *

232  עמודים, 84 ש"ח

 

עומר – קיבוצניק מצפון הארץ, התגייס לצה"ל עם סכין בין השיניים ורעל בדם. הוא חלם להיות החייל הכי קרבי, הכי טוב. אבל במהלך שגרת הסיורים השוחקת שבגבול ישראל – עזה הוא מתפכח ומבין שיש לו עוד הרבה חיים לחיות, והרבה טיולים לעשות וחברה אחת שהוא אוהב – למרות שהוא עדיין לא אמר לה את זה.

שגרת הסיור של ליל שבת מתובלת בניגון מהקידוש שלא נגמר, בתשוקה לסיגריה וקפה בשטח ובאחוות רעים. אף אחד מהלוחמים הללו לא יכול לדמיין לאן יוביל אותו הלילה האפל הזה.

 

"אני מתחיל להבין. פטיש חם זה הדיווח בקשר שיורים עלינו, שאנחנו תחת אש. אני שומע את נווה צועק בקשר לחמ"ל במוצב ומנסה להבין מאיפה יורים. אני לא שומע יריות, אני לא שומע נפילות. נווה כבר פתח את הדלת שלו כדי לפרוק מהרכב. גם נדב ורומיאו עם הדלתות שלהם פתוחות ומוכנים לפריקה, אז גם אני פתחתי. אני עדיין נמצא בשוק שלי. העולם מסתובב, בא לי להקיא. הסתכלתי אחורה כי לשם נווה, נדב ורומיאו מסתכלים. פגיעה ישירה."

 

לילה במנהרה מתאר, בשפה חיילית ועכשווית, אך גם רגישה ומלאת תשוקה, את שגרת חייהם של גברים צעירים ששומרים על גבול המדינה, בלילה שישנה את חייהם לנצח. זהו סיפור של חברות ואחווה ועל האומץ שנדרש ברגע מחריד אחד. נקודת המבט של גיבור הסיפור, מאפשרת לנו להציץ על הווי החיים של לוחמים צעירים בצבא שמהווים- כל אחד בדרכו – את הרקמה הססגונית שממנה מורכבת החברה הישראלית.

רועי החל לכתוב את הספר  מתוך געגועים לארץ והוא משלב בו מציאות ודימיון. הוא נטל חוויות שחווה במהלך שירותו הצבאי כלוחם, ושזר בעלילה בדיונית המתרחשת בסופ"ש אחד.

 

רועי שוע-חיים נולד ב-1990בברוקלין ניו יורק להורים ישראלים שירדו מהארץ, וגדל בקהילה יהודית בניו ג'רזי. לאחר שסיים תיכון, עלה לישראל במסגרת גרעין צבר שמסייע לחיילים בודדים לאורך השירות הצבאי. במהלך השנים האלו התגורר רועי בקיבוץ שמיר שבצפון הארץ הוא למד הנדסת בניין בטכניון ולפני כשנתיים, בעקבות הצעת עבודה, חזר לניו יורק, הפעם למנהטן.  נישא לאחרונה לאישה ילידת ונצואלה שהכיר בארץ כתיירת.

לילה במנהרה  הוא ספר הביכורים שלו.

יש לבדוק גם

פסיפס של הסכמות

סוזן פודזיבה פסיפס של הסכמות גישור בסכסוכים ציבוריים מקוטבים הפרק הישראלי – ניצה נבון וארנה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.