יום רביעי , אוקטובר 16 2019
Home / טלויזיה / בואו נדבר על זה: “מסע בין כוכבים: דיסקברי” עונה 2 פרק 14 – סיום העונה
מסע בין כוכבים: דיסקברי עונה 2, נטפליקס ישראל

בואו נדבר על זה: “מסע בין כוכבים: דיסקברי” עונה 2 פרק 14 – סיום העונה

בסופו של דבר, כל מה ש”טרקי” בסיסי והגיוני רוצה, זה ש”סטאר טרק” יחזרו לעתיד.

ואחרי שתי עונות ארוכות ומתישות, עם רגעים מוצלחים יותר ופחות, עושה רושם ש”דיסקברי” סוף סוף הגיעה אל העתיד.

מאז הסדרה הכושלת “אנטרפרייז”, התמקדו יוצרי “סטאר טרק” בטלוויזיה ובקולנוע משום מה בעבר.

ראינו את “הדור הבא”, “חלל עמוק תשע” ו”וויאג’ר” כולן משייטות להן במאה ה-24 ומייצרות לצופים חווייה נהדרת, ואז הופ! חזרנו אחורה, אל המאה ה-22 וה-23.

למה?

למה לא להרחיב את גבולות הדימיון?

רבים בין מעריצי המותג, ובהם פופ טארטס, תהו על כך לאורך הסרטים הבינוניים של ג’יי ג’יי, העונות הראשונות של “דיסקברי” וכמובן כמובן “אנטרפרייז”, הסדרה הידועה לשמצה.

אז עכשיו, אחרי פיתולי עלילה רבים שאת חלקם יהיה קשה לשחזר גם שניות אחרי שכל פרק בעונה השנייה הסתיים, דיסקברי בדרך הבטוחה לעתיד רחוק, רחוק יותר ממה שכל יצירה דיגיטלית של “סטאר טרק” בחנה אי פעם.

עכשיו סוף סוף אפשר יהיה לכתוב פרק חדש ב”קאנון”, למצוא אויבים חדשים מתקדמים טכנולוגית ומחשבתית, מבלי שזה ייראה מוזר, כמו עם האינטליגנציה המלאכותית “קונטרול” שהוכנסה בצורה מלאכותית ומאוד לא ברורה באמצע העונה השנייה, ושנראתה כאויב קשה ביותר, שמשום מה מעולם לא שמענו עליו בכל תולדות סטאר טרק.

עכשיו, אחרי ש”דיסקברי” קפצה לעתיד, ומוקיריה שנותרו מאחור החליטו על מחיקת כל זכר לה ולקורותיה כדי להגן על העתיד של הפדרציה, אפשר להבין טוב יותר את הפרדוקסים הרבים שהסדרה ייצרה:

מדוע ספוק מעולם לא דיבר על אחותו?

מדוע לאף ספינה בפדרציה לא היה מנוע נבגים?

מדוע הקלינגונים היו אויבים עד לחתימת הסכם השלום שתיווכו קירק וספוק?

ויש עוד רבות כאלה, אבל היריעה קצרה.

פרק סיום העונה היה תצוגת תכלית טכנולוגית, ללא ספק יצירה יקרה ביותר, עם שלל המצאות ויזואליות מרשימות ביותר.

ראשית לכל- הקרב המטורף בין דיסקברי ואנטרפרייז לצי של קונטרול. ללא ספק הקרב הגדול ביותר שנראה על המסך, מאז המלחמה המרהיבה בדומיניון בסיום הסדרה “חלל עמוק תשע”.

שנית- הסצינה המעולה של הקרב איש באישה של ג’יורג’יו וקונטרול, יחד עם ההיא שגם הייתה שם, בתנאים של אפס כבידה. אפשר רק לנחש, כמה זמן עבדו על זה בכוריאוגרפיה ובאפקטים.

שלישית- ההצגה הוויזואלית המרהיבה של המסע בזמן של ברנהם לאורך כל נקודות ה”אותות”, גם אם עד עתה פופ טארטס כלל לא מבין מה הייתה מטרת האותות הללו.

הבעיות של דיסקברי היו רבות בעונה הזאת, שלפחות לעניות דעתו של פופ טארטס הייתה הרבה פחות מוצלחת מהעונה הראשונה: קודם כל מישהו מחק לסוניקווה כל זכר של משחק משובח, כפי שהפגינה ב”המתים המהלכים” ובעונת הבכורה של דיסקברי.

מישהו הכניס לה לראש, שהיא צריכה לפעור עיניים ( כן, כן, חדי הזיכרון ביניכם זוכרים שפופ טארטס התריע על כך בביקורת על פרק פתיחת העונה ) , לדבר לאט, ולהיראות מזועזעת בערך כל משפט שני.

זה ייצר תצוגת משחק רעה מאוד.

בנוסף לכך היו ליהוקים לא אחידים ברמתם- אנסון מאונט כקפטן פייק הוא הברקה, וכובד הראש יחד עם הראש הפתוח שהביא לתפקיד כבר גרמו למעריצים רבים לדרוש סדרת ספין אוף בכיכובו.

אבל אית’ן פק, שלוהק לתפקיד ספוק, היה בינוני להחריד, ולא ייצר , בעיני פופ טארטס לפחות, שום מטען רגשי נוסף לדמות המיתולוגית.

מגוחך יותר מכל דבר אחר בסדרה עד כה היה היחס לדמויות המשנה של דיסקברי. מישהו זוכר איך קוראים לבחור האפרו-אמריקאי שאחראי על מה שהוא לא אחראי? מאחורה ומימין לכסא הקפטן? ומה תפקיד הבחור האסייתי? סליחה שפופ טארטס מאפיין אותם על פי המראה שלהם, אבל באמת שהוא לא זוכר את תפקידיהם ושמותיהם. אוקיי, למדנו שלאישה שליד קאלי קוראים בקיצור “אוש” ובגירסה ארוכה יותר “אוושו-משהו”.

אבל שיא הגיחוך הגיע בפרק שבו מתה קומנדר אריאם. מישהו בכלל ידע מה היא עושה עד לפרק הזה? ראינו אותה מלבד בשברי משפטים פה ושם במשך עונה וחצי? התשובה היא כמובן “לא” נחרץ. אז מדוע חשבו היוצרים שהקדשת פרק שלם לה, ומותה בסיומו, יגררו מהצופים איזושהי תגובה רגשית?

נסו לחשוב על סדרת “סטאר טרק” מהקודמות ברשימה- כן אפילו “אנטרפרייז” המחפירה- שבה בסיום שתי עונות לא הכרנו את דמויות המשנה בגשר , בהנדסה ובאבטחה, ולא ידענו לאפיין אותן לפחות בכמה משפטים?

אין דבר כזה, נכון?

ב”דיסקברי” בשתי עונותיה הראשונות ההזנחה של דמויות המשנה הייתה פושעת. היו לנו ברנהם, סארו, טילי – אליה נגיע בהמשך- וזהו בערך.

זה כנראה יתוקן בעונה הבאה, כי “דיסקברי” אמורה להיות רחוקה בזמן מכל מה שידענו ביקום הזה עד כה.

ומה באשר לטילי? אחרי כמה רגעים מהנים שלה בעונה הראשונה, מישהו החליט שהדמות צריכה להפוך למכונת פאנץ’-ליינים ודיבור מהיר בכל פרק, ובכל סצינה בכיכובה. זה היה מעייף, ויצר אצל פופ טארטס אנטגוניזם, שהפתיע אפילו אותו, כלפי הדמות.

אז עכשיו יש הרבה מה לתקן. בהוליווד גם אוהבים להזכיר לנו, שכמעט כל סדרת סטאר טרק מאז “הדור הבא” הייתה מבולגנת ולא קוהרנטית בשתי עונותיה הראשונות. ועדיין, למרות הביקורת הקשה שנכתבה כאן, “דיסקברי” היא טלוויזיה מהנה, במיוחד על מסך גדול וב-4K .

לכן פופ טארטס ישמח מאוד כשהעונה החדשה תגיע למסך, בערך בעוד שנה, ויחכה בקוצר רוח מדי שבוע לפרק חדש.

בתקווה שחלק מהערותיו כאן ייקלטו ויופנמו.

עד אז, אנחנו נקבל את “פיקארד” המחודש בעוד בערך חצי שנה פלוס מינוס, ואז גם הדור החדש של צופי סטאר טרק יראה מה זו דמות טרקית אמיתית.

בהצלחה במלאכת התיקונים, סומכים עליכם ג’חנונים!

וכעת הסברי וידאו מפי מעריצים מעמיקים ביוטיוב:

Check Also

וידאו: טריילר חדש ל”היפהפיה והיחפן”

דיסני+ יעלה ב-12 בנובמבר בארה”ב, ויציג למנויים את גירסת הלייב-אקשן ל”היפהפיה והיחפן”. הנה טריילר חדש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.