יום שישי , אפריל 19 2024
אהוד אולמרט ורביב דרוקר, המקור, ערוץ עשר

עונה חדשה ל"המקור"

*״המקור״ עם רביב דרוקר וברוך קרא חוזרת בעונה חדשה*

*פרק הפתיחה: גילויים חדשים על האסון בנחל צפית*

*יום שני, 18.3.19, 21:15, רשת 13*

 

תוכנית התחקירים "המקור" חוזרת בעונה חדשה, עם תחקיר נרחב על האסון בנחל צפית, בו נספו תשע נערות ונער, בחודש אפריל האחרון, במהלך טיול של המכינה הקדם צבאית "בני ציון" שבת"א. בעקבות האסון, נפתחה חקירת משטרה ולאחרונה הודיעה הפרקליטות על הגשת כתבי אישום נגד מנהל המכינה לשעבר, יובל כאהן, וכנגד מדריך הטיול, אביב ברדיצ'ב – באשמת הריגה.

במשך חודשים ליוו מצלמות "המקור" את משפחות ההרוגים – את מאבקן לסגירת המכינה ואת דרישתן להקמת ועדת חקירה. בתחקיר שיביא רביב דרוקר, משוחזרים באמצעות עדויות והודעות ווטסאפ, הימים שקדמו לאסון, והאירועים שבאו בעקבותיו – הפגישות עם המשפחות השכולות במהלך ימי השבעה, וכן הקלטות בלעדיות מפגישת ההורים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ועם שר החינוך, נפתלי בנט. בין היתר יובא סיפורם של הסבתא שעבדה במכינה במכינה, והאמינה בה, ונכדתה יצאה לטיול ונהרגה; נער עם סיפור החיים קשה, שיצא לאותו טיול גיבוש, תפקד בגבורה ואחרי הטיול נזנח במצב לא קל, ומעל לכול, המדריכה של הטיול שעשתה המון כדי שהטיול לא יתקיים ובסוף נשארה בחפ"ק כשחבריה נשטפו בזרם.

עוד מביא דרוקר בתחקיר, מידע על כמה אירועי בטיחות במכינה, שקדמו לאסון, ולא דווחו למשרד החינוך, או להורי התלמידים.

 

*״המקור״ עם רביב דרוקר וברוך קרא זכתה בראשית השבוע בפרס תוכנית התחקירים הטובה ביותר לשנת 2018 מטעם האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.*

 

*עורך ראשי*: *עידו תמרי* 

*מפיק: ליאור דניאלי*

יש לבדוק גם

עכשיו ברשת 13: שמיים אדומים

על פי ספרו רב המכר של דניאל שנער תסריט: רון לשם, דניאל שנער, דניאל אמסל, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.