יום שישי , מרץ 29 2024
מילים נרדפות, 28 בפברואר בקולנוע

וידאו: "מילים נרדפות" – טריילר , קליפים ותקציר

מופץ בבתי הקולנוע החל מתאריך ה-28.2.19

שבועיים לאחר שזכה בפרס הגדול של פסטיבל ברלין 2019- "דב הזהב" ובפרס איגוד המבקרים הבינלאומי היוקרתי שהוענק בפסטיבל, סרטו החדש של הבמאי נדב לפיד- "מילים נרדפות"- עולה לאקרנים בארץ.

"מילים נרדפות" הוא סיפורו של יואב, צעיר ישראלי, אשר נוחת בפריז בתקווה שצרפת והצרפתית יגאלו אותו מהשיגעון הישראלי.

מי שמככב בתפקיד הראשי בסרט הוא טום מרסיה, שזהו תפקידו הקולנועי הגדול הראשון. לצידו שני שחקנים צרפתים שכונו על ידי העיתונות בצרפת:

"הדור הבא של כוכבי הקולנוע הצרפתיים"- לואיז שבילוט ששיחקה בעבר ב"מאהב ליום אחד" של פיליפ גארל ומשחקת בימים אלו ב"בנדטה" של פול ורהובן וקוונטין דולמייר ששיחק ב"יוצא מן הכלל" של מישל הזנווציוס, " זכרונות נעורים״ של ארנו דפלשיין ועוד.

"מילים נרדפות" מגיע לאחר ששני סרטיו הארוכים של לפיד- "השוטר" (2011) ו"הגננת" (2015)- זכו להצלחה בקרב מבקרים מאירופה ומארצות הברית והוקרנו בפסטיבלים בכל העולם.

התסריט שכתב לפיד יחד עם אביו, הסופר חיים לפיד, מבוסס על התקופה הארוכה בה שהה בפריז בעבר. הסרט הופק על ידי "פאי סרטים", Komolizen Film וסעיד בן סעיד.

סעיד בן סעיד, מגדולי המפיקים הצרפתים, עבד בין השאר עם רומן פולנסקי, דיוויד קרוננברג ופול ורהובן. את הסרט הפיק יחד עם שותפו השוויצרי מישל מרק, אשר עימו הפיק בעבר את "היא" ("Elle") של ורהובן ופרויקטים נוספים.

"פאי סרטים" היא חברת הפקה ישראלית של המפיקות אסנת הנדלסמן קרן וטליה קליינהנדלר, אשר אחראיות בין השאר ללהיט "ישמח חתני" ולסרטו הקודם של לפיד- "הגננת"- גם בגרסתו המקורית וגם בגרסת רימייק האמריקאית בכיכובה של מגי ג'ילנהול.

Komolizen Film היא חברת הפקה גרמנית שמפיקיה הם מארן אדה (הבמאית המועמדת לאוסקר על "טוני ארדמן"), ג'אנין ג'קובסקי וג'ונאס דורנבך, המתמחה בסרטי ארט האוס.

"מילים נרדפות" הוא קו פרודוקציה ישראלית- צרפתית- גרמנית, אשר הופקה בתמיכת פרוייקט קולנוע קרן יהושוע רבינוביץ – פרוייקט קולנוע.

"מילים נרדפות" היה הסרט האחרון שערכה עורכת הקולנוע ערה לפיד, אמו של נדב. היא נפטרה לקראת סיום העריכה. הסרט מוקדש לה.

מן הביקורות:

אוליבייה פר, ראש מחלקת הקולנוע של "ארטה":

"לא היתה דרך יפה יותר לסכם פסטיבל קולנוע גדול מאשר לתת את דב הזהב ל"מילים נרדפות". "דב הזהב" הזה הוא לא רק תגמול לסרט או לקולנוען מוכשר להדהים. הוא גם מכריז, באופן שהפך בימינו לחלוטין לא מובן מאליו, שהקולנוע העכשווי עדיין יכול לדמיין צורות חדשות של יצירה, לתת ממשות לרעיונות ותאוריות תוך שימוש במוזיקה, בריקוד, בכוח הפיתוי של הגוף, וכל זאת מבלי להפר את החוזה הבסיסי שבין הסרט לצופיו, שמגלים פה יצירה שמסוגלת בעת ובעונה אחת להלהיב, לטלטל, למצוא חן ולערער.

"מילים נרדפות" מאשרר שוב את כשרונו החד פעמי של נדב לפיד, משורר וקולנוען, שמחפש ללא הרף להמציא תנועות מצלמה חדשות, שוטים חדשים וסאונדים, התואמים לסיפורים שהוא מספר ולרגשות של דמויותיו. המשימה הזו מושגת פה בהצלחה. "מילים נרדפות" הוא סרט גדול של בימוי במובן הזה שהאימאג'ים והסאונדים שלו מצליחים להמחיש את מצבו הנפשי של הגיבור שלו, המצוי במשבר זהות עמוק. הסרט עוסק בתלאות הקיום של צעיר ישראלי אשר מגיע לפריז. קרוע בין צרפת, הארץ הקולטת שעמה הוא לא מצליח לייצר קירבה אמיתית, לבין ארץ המקור שאותה היה רוצה "לעקור ממעמקי ישותו". "מילים נרדפות" הוא ללא ספק הסרט הכי נועז והכי חדשני של נדב לפיד שכבר סרטיו הקודמים "השוטר" ו-"הגננת", היו יוצאי דופן באינטיליגנציה שלהם ובאמביציה האסתטית."

פאולו ברטולין, פסטיבל ונציה, שבועיים של במאים- קאן:

"מילים נרדפות" הוא מאסטרפיס טהור. סרט שהופך מרגע שהוקרן לחלק מדברי ימי הקולנוע."

פדרו דוארטה, תאורטיקן של קולנוע, מפיק וקולנוען:

"היה לי בפעם הראשונה בחיי את המזל להיות בפרמיירה של סרט שהפך מיד לאחד הסרטים הגדולים ביותר בכל הזמנים. אם לא נבחר בו לכל הפחות כאחד מהסרטים הטובים של העשור האחרון, אלוהי הקולנוע ילעג לנו. סרט שהראה לנו איך אנחנו צריכים לעשות קולנוע בעידן הזה. דור שלם של קולנוענים יגדלו עליו."

ג'יונה א נזארו, מנהל "שבוע הביקורת" בפסטיבל ונציה:

"מאסטרפיס אבסולוטי של קולנוע. הסרט החשוב ביותר שנוצר מזה שנים."

מורגן פוקה, ממנהלי "שבועיים של במאים", ומבקר ב-"אובססיה השביעית":

"הסרט הכי מטורף, נועז ומסוכן של הזמן האחרון. אני לא זוכר מתי יצאתי המום כל כך מאולם קולנוע. שורף את העיניים. פצצה חסרת מעצורים שמרסקת הכל."

רוי רג'אנדרה, האוצר הראשי של מחלקת הקולנוע ב"מומה":

"בעידן שבו הקולנוע הקונבנציונלי שולט בבתי הקולנוע, "מילים נרדפות" זועק כמו תרנגול בשעת זריחה. הוא דורש את תשומת ליבנו למציאות המתהווה של דורות חדשים החיים בתוך אוטופיות שכשלו ואימפריות שקפאו במקום. הוא עושה זאת מבלי לנפנף באצבע מאשימה, אלא תוך שהוא יוצר מכתב אהבה מרהיב לשפה, לערבוב התרבותי ולקולנוע עצמו."

"מילים נרדפות" הוא סיפורו של יואב, צעיר ישראלי, אשר נוחת בפריז בתקווה שצרפת והצרפתית יגאלו אותו מהשיגעון הישראלי.

באדיבות סרטי יונייטד קינג ופאי סרטים

יש לבדוק גם

מהיום בקולנוע: "טור פרידה"

טור פרידה סרט של רוני ניניו תקציר: כרמי, עיתונאי תל אביבי, נקרע בין חיי האהבה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.