יום חמישי , אפריל 18 2024
רשת 13, לוגו

גידי ואהרוני ברשת 13

S:\תמונות\לוגויים\לוגו רשת 13\לוגו רשת 13\לוגו שקוף מעודכן .png

 

"המסע המופלא של אהרוני וגידי" מגיע ל"רשת 13" בעונה חדשה ומושחתת במיוחד:

ארצות הברית של אמריקה – מחוף אל חוף

החל מיום חמישי ה 13 בדצמבר בשעה 21:00

 

אהרוני וגידי מגיעים ל"רשת13", ויוצאים למסע חדש – והפעם מסע מחוף אל חוף, לרוחבה של ארצות הברית של אמריקה.

"המסע המופלא של אהרוני וגידי", מתכניות הטלוויזיה האהובות ביותר, תגיע למסך "רשת13" ביום חמישי  בשעה 21:00.

בדרכם השנונה, החיננית, המגרה והמרתקת, ישראל אהרוני וגידי גוב מצליחים להביא בעונתה השביעית של התכנית, את סיפורה של התרבות האמריקאית דרך הקולינריה, כפי שהיא משתקפת בעד עיניהם החקרניות והסקרניות של השניים.

המסע האמריקאי של אהרוני וגידי הוא למעשה מסע רציף ומתמשך, מהעיר ניו-יורק במזרח, ועד סן פרנסיסקו במערב, דרך הנופים המרהיבים, האתרים המרכזיים, הפארקים האדירים, עיירות הספר הקטנות, החוות המבודדות והערים הגדולות. כל מהלך המסע – הנהיגה , עצירות הביניים , מלונות הדרכים, הטרמפיסטים – כולם חלק מהסיפור, והם מייצרים חוויית צפייה אינטימית, מצחיקה , אינטליגנטית וכמובן- מעוררת תיאבון .

לאורך סיפור המסע ישזרו הסיפורים, המאכלים, והדמויות שמרכיבות את הפסיפס המגוון והמרהיב שנקרא "ארצות הברית של אמריקה".

מבחינה תרבותית, קולינרית והיסטורית, ניתן לרכז את המסע סביב שלושה צירים מרכזיים:

בראש ובראשונה ארצות הברית היא מדינה של מהגרים. בני קהילות שונות, עמים שונים ואמונות שונות, התקבצו בה לאורך שלוש מאות השנים האחרונות. המסע של אהרוני וגידי בארצות הברית, הוא גם מסע בין הקהילות השונות המרכיבות אותה. מסע בין זהויות, עירוב זהויות ואפיון מחדש של זהויות. כל תהליך כזה משתקף באנשים, בסיפורים, בנוף , וכמובן  – בקולינריה שלה.

סיפור נוסף שמוביל את ההיסטוריה האמריקאית, כמו גם את הקולינריה שלה, הוא סיפורו של בשר הבקר.

במשך רוב ההיסטוריה של העידן החקלאי נחשב הבקר לבשר האכילה היקר והנדיר ביותר – בגלל הערך הגבוה של הפרות כיצרניות של חלב, ובגלל הצורך בשטחי מרעה שהיו מוגבלים באירופה הצפופה.

אבל אז קולומבוס גילה את אמריקה. יבשת ריקה ורחבת ידיים, עשירה במים ובכרי דשא אין סופיים. מקצוע חדש נולד – נער פרות – COW BOY – הקאובוי.

הקאובוי הפך לסמל החלוציות האמריקאית, והיום, מהסטייקים היוקרתיים של פיטר לוגר בניו-יורק, ועד אחרוני הסניפים של מקדונלד, בשר הבקר הוא סיפור אמריקאי שנטוע בהיסטוריה של האומה הזו, והשפעה שלא תיאמן על העולם כולו.

הסיפור האמריקאי השלישי הוא סיפור לידתה של תעשיית המזון.

אוכל היה תמיד אחד הכוחות המניעים העוצמתיים ביותר בכלכלה העולמית. כשארצות הברית הצטרפה למלחמת העולם השנייה, היה צורך דחוף להקים מערך הסעדה, בקנה מידה עצום, שיזין מאות אלפי חיילים, בארוחות מוכנות ומבושלות, בתנאי השדה הקשים ביותר. זוהי לידתה של תעשיית המזון המוכן. במקביל החלו לצוץ גם רשתות של מזון מהיר שהגישו מזון זול להמונים, במטרה "להקל על הנשים שנאלצו לצאת לעבודה בזמן המלחמה".

יחד עם זאת, כמו לכל תנועה, גם לתנועה זו קמה תנועה נגדית שחרטה על דגלה את הבישול הביתי, התבואה האורגנית, והשימוש בחומרי גלם מקומיים ועונתיים. "מזון בריא", "סופר פוד", "דיאטה ים-תיכונית", מושגים אלה ושכמותם הפכו למושגים כל-אמריקאים שגורים. תעשיית המזון האמריקאית, והתגובה אליה, גם הן חלק מהסיפור האמריקאי הגדול שלנו.

"המסע המופלא של אהרוני וגידי באמריקה" יהיה הרבה יותר ממסע והוא יהיה מופלא כתמיד.

הפקה : טדי הפקות

מפיקה: ורד סמין עש

עורך ובמאי: זאביק גורדצקי

 

יש לבדוק גם

שקשוקה- עונה חדשה

הגדולים עולים לחטיבה והקטנים מגיעים ליסודי : עונה החדשה של "שקשוקה" ב- כאן חינוכית   …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.