יום שישי , מרץ 29 2024
ג'ורג' קלוני, מלכוד 22, באדיבות yes

"מלכוד 22" ב – yes

ג'ורג' קלוני מגיע ל- yes
הכוכב ההוליוודי מפיק ומשחק במיני סדרה
שהוכתרה כסדרת הדגל לשנת 2019 ומובססת על הספר האייקוני
"מלכוד 22"
הסדרה "מלכוד 22" תשודר במהלך השנה בyes EDGE וב- yes VOD

האירוע הטלוויזיוני הגדול של השנה, מגיע רק ל-yes.
"מלכוד 22" – הפקת ענק, פרויקט התשוקה של זוכה האוסקר וגלובוס הזהב ג'ורג' קלוני – שאף מביים ומפיק את הסדרה, היא מיני סדרה בת ששה פרקים המבוססת על ספרו האייקוני והבלתי נשכח של ג'וזף הלר משנת1961 המתרחשת במלחמת העולם השנייה ועוקבת אחר הרפתקאותיה של יחידת טייס של חייל האוויר האמריקאי המוצבת באיטליה, בזמן שהעולם נקרע לגזרים על ידי המלחמה.
קלוני, המפיק את הסדרה יחד עם זוכה האוסקר גרנט הסלוב ("ארגו"), בחר באופן אישי את השחקנים לפרויקט והם כוללים בנוסף אליו את יו לורי ("האוס") ואת קייל צ'נדלר ("אורות ליל שישי").

הסדרה מתוארת כפרויקט השאפתני ביותר של "הולו", המפיקה אותה יחד עם ערוץ האיכות הבריטי צ'אנל 4, וזהו תפקידו הטלוויזיוני הגדול הראשון של קלוני מאז עזב את ER בתחילת שנות ה-90 והפך לכוכב קולנוע. קלוני – שבתחילה ליהק את עצמו לתפקיד קולונל קאתראט אך החליט בהמשך שצ'אנדלר יתאים יותר לתפקיד – הקדיש כמעט שנתיים מחייו להתנעת הפרויקט, הפקתו בימויו וצילומי הסדרה ולקח חופש מכל עיסוקיו האחרים.

במרכז הסדרה עומד קפטן ג'ון יוסיריאן (כריסטופר אבוט, "בנות") אנטי גיבור מרדן ועיקש הנחוש לשמור על שפיות דעתו. הוא אינו נאבק בצבא או במלחמה. הוא נלחם במערכת הצבאית, הסבוכה, חסרת ההיגיון והצינית – בקרב שכנראה לעולם לא ינצח בו.
יוסיריאן הוא תותחן מוטס, טיפוס יחיד במינו, חמקן ותחמן שלא מסוגל לסבול את העובדה שאלפי אנשים שמעולם לא פגשו אותו, מנסים להרוג אותו – ביניהם גם הצבא בו הוא משרת שממשיך להעלות את מספר המשימות שחייל צריך לבצע לפני שיוכל לעזוב את הצבא. הוא ניסה לעזוב את הצבא פעמים רבות ואף טען לאי שפיות אך תמיד נחסם על ידי "מלכוד 22": חוק בירוקרטי שקובע שאדם נחשב לא שפוי אם הוא מעוניין לצאת למשימות מסוכנות, אבל בקשה להפסיק לצאת למשימות תחשב הוכחה לשפיותו ולכן הוא כשיר לצאת לקרב.

את יוסריאן מקיפים מפקדיו וחבריו לטייסת, שלל דמויות צבעוניות, משונות ובלתי נשכחות, ביניהן מייג'ור דה קוורלי (יו לורי), סגן מפקד היחידה, קצין קשוח ומפחיד שלא עושה כלום, קולונל קתקארט (קייל צ'אנדלר) קצין שאפתן האחראי על יוסיריאן וחבריו שמנסה להרשים את מפקדיו על ידי נידוב פקודיו למשימות מסוכנות, לוטננט שייסקוף (ג'ורג' קלוני) מפקד על מחנה הטירונים ועסוק כל הזמן ביוזמות ומזימות איך לנצח במסדרים.

"מלכוד 22" היא הרבה יותר מסיפור על מלחמת העולם השנייה. היא סאטירה חריפה העוסקת בשאלת אי שפיותה הגלובלית של מלחמה. כל מלחמה ואובדנו של החייל במערכת הצבאית הבירוקרטית.

יש לבדוק גם

המשטר

המשטר The Regime "המשטר" ("The Regime") היא דרמה פוליטית מבית HBO. הסדרה נכתבה והופקה על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.