יום שישי , אפריל 19 2024
שיחות על תקווה ישראלית, ידיעות ספרים

שיחות על תקווה ישראלית

ידיעות ספרים שאוהבים

שיחות על תקווה ישראלית

יועז הנדל עם הנשיא ראובן (רובי) ריבלין

 

מה קרה למדינה שבה בכל קיוסק תלו תמונה של הרמטכ"ל? איפה העיניים שדמעו בכל פעם שהונף הדגל והושמעה התקווה? האם נותרה עדיין ממלכתיות בישראל או שמא זו התמוססה במדמנת השיח הפוליטי? האם כור ההיתוך שיצר דוד בן גוריון התפרק לנאום השבטים של נשיא המדינה? מהו מקומם של המיעוטים בישראל? מי היה צריך לכתוב את חוק הלאום ואיך קרה שמדינה יהודית מתקוטטת עם יהודים מעבר לים?

בשיחות על תקווה ישראלית נעשה ניסיון למצוא תשובות לשאלות אלו ואחרות באמצעות דיאלוג בין נשיא מדינת ישראל, ראובן (רובי) ריבלין, לאזרח מן השורה. שניהם, הנשיא ויועז הנדל, גדלו בהפרש של דור באותו מחנה פוליטי המכונה בישראל המחנה הלאומי, על גווניו ובני גווניו, ואף על פי כן הם חלוקים ביניהם בסוגיות הרות גורל. הפולמוס הוא נשמת אפו של העם היהודי ואחד מנכסיו היקרים ביותר. הוויכוחים בספר נועדו לשם שמים, אך לא פחות מכך לטובת הארץ ובניינה. ראוי לו לוויכוח שיתקיים דווקא עכשיו, כשישראל בטוחה ומשגשגת, כדי שנוכל ללבן לעצמנו איך בשיא פריחתה היא נקרעת מבפנים ומהו טיבו של לוז התקווה שמאחורי הנס הקרוי מדינת ישראל.

—————————————————————————————————————————-

המחבר, ד"ר יועז הנדל, עומד בראש המכון לאסטרטגיה ציונית ומשמש כעיתונאי ב"ידיעות אחרונות", כסא"ל במילואים וכאבא לארבעה במשרה מלאה. זהו ספרו החמישי.

נשיא המדינה העשירי, ראובן (רובי) ריבלין, יליד ירושלים, איש ארץ ישראל השלמה, מחניכי תנועת החירות, נשוי לנחמה, אב לארבעה, סב לתשעה, מסורתי באורח חייו וצמחוני מטעמי מצפון.

 


 

יש לבדוק גם

לא סופרים את היהודים

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים  רב-מכר של "הניו יורק טיימס" ספר השנה של "הסאנדיי טיימס" …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.