יום חמישי , מרץ 28 2024
ווסטוורלד עונה 2 פרק 10, באדיבות יס

בואו נדבר על זה: ווסטוורלד עונה 2 פרק 10 – סיום העונה !

קודם כל, עוד לפני אזהרת הקלקולונים הקבועה, הערה חשובה:

יש עוד סצינה לפרק הסיום אחרי כתוביות הסיום!

סצינה חשובה מאוד, שבה רב הנסתר על הגלוי, ואולי גם מכינים אותנו לעונה הבאה, שכבר הוזמנה.

לתשומת ליבכם.

ועכשיו כמובן אזהרת הקלקולונים- זהו פרק סיום העונה, ובו רבים מהקצוות מתחברים, רעיונות חדשים נזרקים לחלל האוויר, ומשהו חדש מתחיל.

כדאי מאוד לא לקרוא את הפוסט לפני שהשלמתם הצפייה בפרק, כולל בסצינה שאחרי כתוביות הסיום.

אוקיי?

אוקיי.

בימים הבאים בוודאי תמלא הרשת בניסיונות של אנשים רבים להסביר את פרק סיום העונה השנייה של ווסטוורלד.

עוד יותר מפרק סיום העונה הראשון המאוד מבלבל, הגיע הפרק הזה ועשה לנו המון "סמטוחה" בראש.

פופ טארטס שמח לגלות, שהנחה אחת לפחות שלו מפרק פתיחת העונה, אי שם לפני עשרה שבועות, התבררה כנכונה: כל עלילות ברנרד המסופרות לנו בעונה הזאת קורות לפני שהצוות של דלוס מאתר אותו על חוף הים, מבולבל, במה שפתח את העונה השנייה.

כל מה שקרה מאז סופר במקטעים ממוחו הקודח מנתונים של ברנרד.

ברנרד, שבעצם הקדיח את התבשיל של עצמו- בילגן לעצמו את הזיכרונות כדי למנוע מאנשי דלוס את "הגביע הקדוש".

ומהו אותו "גביע קדוש"? מהו העולם שמעבר לעולם? לאן הלכו כל המארחים.

אם נבין פשוטו כמשמעו את הפרק- הם הלכו אל המטריקס שלהם! יקום דיגיטלי שארנולד הגה עבורם, ופורד השלים את בנייתו.

למרבה הצער, פורד חזה מראש שהמסע הזה יהיה רווי דם, בעיקר מצד בני המין האנושי שירצו להמשיך ולשלוט במארחים.

ולכן נבראה דולורס, כמעין חלוצה, "הנוסע" אם תרצו, חלוצה שלפני המחנה, שאמורה הייתה לבלבל את כולם ולהגשים את חלומה ארוך השנים- לצאת אל העולם האמיתי של בני האנוש.

מי יודע, אולי היא תצליח לשרוד שם- בניגוד להערכה של "המערכת" , האינטליגנציה המלאכותית שבנתה עבור המארחים את גן העדן הדיגיטלי.

כלומר- בני האנוש ראו מולם גופות צפות של כל המארחים. והניחו שכולם מתו.

אבל אלה רק הגופים שמתו. המארחים, אלה שלפחות הצליחו לחצות את "הדלת", זכו לחיים חדשים בעולם דיגיטלי, הרחק מהישג ידם של אנשי דלוס.

האם ברנרד חי? – לא ברור , בשלב הזה. סצינת הכמעט סיום, שבה אנו רואים גם את דולורס אבל גם את שרלוט, שאמורה הרי להיות בעצמה "דולורס", קצת הוציאה את פופ טארטס מאיזון. ברנרד חשב, שדולורס הרגה אותו, בצורתה החדשה כשרלוט.

אבל לדבריה, "כל עוד מישהו זוכר אותך, אתה חי".

אולי זיכרונותיו עדיין מעורבלים.

אולי באמת שרלוט/דולורס החלה ליצור מארחים חדשים, שיוכלו להיטמע בעולם האמיתי. ובראה עוד דולורס בדמותה המקורית.

אבל מה שבטוח הוא שנראה כי ברנרד ודולורס, ושרלוט בגירסה זו או אחרת, יהיו איתנו גם בעונה הבאה. וטוב שכך. כי מדובר בשלוש דמויות חזקות ומשוחקות היטב.

מה יקרה עכשיו לפארק? – מי יודע? מה עלה בגורל שוגון וורלד? ועולמות נוספים? האם גם המארחים שלהם יצאו אל הלא נודע? או שמא המרד הגדול הוגבל לתחומי ווסטוורלד בלבד?

מי מארח ומי בן אנוש? – סטאבס של סיום העונה מבהיר היטב ל"שרלוט" שהוא יודע מי היא. וגם נותן לה את האישור לצאת את גבולות הפארק. האם הוא מארח בעצמו, או שמא בן אנוש שמציית לפקודות הנבואיות של פורד מלפני שנים רבות?

חידת ויליאם- הסצינה שאחרי הכתוביות מעלה את הרעיון הדי ברור, שויליאם הוא בעצמו מארח. ביתו יצרה אותו, כפי שהוא יצר את החותן שלו , ג'ים, בפרק 4 המופתי בעונה הזאת. אבל לצורך מה יצרה אותו אמילי? ומה היא מנסה להשיג? ועכשיו אולי המוח "יעוף" לכם עוד יותר- האם כל הסיפור שסיפרו לנו כאן, כולל פורד דולורס וברנרד ודלוס וכו והפארק וכו- האם כל זה חלק מהמבחן שאמילי העמידה בו את אביה? האם כל העלילה שלמדנו מעולם לא הייתה, אלא במוחם של אמילי וויליאם? זו אפשרות, זו בהחלט אפשרות.

מייב- אם להאמין לרמז הגדול בסיום הפרק, שני הטכנאים החביבים שלנו, שהפכו לבני לווייתה של מייב ולמדו להכיר ולהעריך אותה, ינסו להחזיר את גופה לחיים. האם זו תהיה אותה מייב? הם יישארו בפארק כנראה, וילמדו להתייחס טוב יותר ליצורים המלאכותיים ולזכויותיהם.

בחירה חופשית- יש דבר כזה? לבני אדם? אם להאמין ל"מערכת", הרי שכול גירסאות האורחים שבנתה הגיעו לאותן בחירות בסופו של דבר. בני אדם הם מערכת מחשב עם קוד יחסית פשוט. נדמה להם שהם בוחרים בין דלת ימין לדלת שמאל מדי יום, אבל הכל מתוכנת מראש. לו ימותו ויוולדו מחדש, הם יהיו בדיוק אותו הבנאדם, עם אותן בחירות גדולות בחיים.

ויש עוד הממממון שאלות ותשובות, שאתם מוזמנים לכתוב כאן בפרק התגובות וההערות. פופ טארטס יעקוב ברשת אחרי ההצעות השונות לפתרון החידה, אם תרצו- המבוך שהוא פרק סיום העונה השנייה. ויוסיף לעדכן.

להתראות בעונה השלישית!

הנה הצצה אל מאחורי הקלעים של "העמק שמעבר"

יש לבדוק גם

מהיום בקולנוע: "טור פרידה"

טור פרידה סרט של רוני ניניו תקציר: כרמי, עיתונאי תל אביבי, נקרע בין חיי האהבה …

תגובה אחת

  1. יופי של סקירה כל העונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.