יום חמישי , מרץ 28 2024
יולי 2018 ב-yes דוקו

יולי 2018 ב-יס דוקו

רצועת ה-True Crime החדשה של yes דוקו ממשיכה מידי שלישי, והחודש:
בכורה לסידרה פשע אמיתי ישראלית מקורית חדשה –

תיק חיי | A Case of a Lifetime
בכורה: ימי שלישי, החל מה-17.7 בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-STINGVT.

סידרת פשע אמיתי ישראלית חדשה בפורמט מקורי מאת אחת היוצרות הוותיקות והפוריות ביותר הפעילות כיום בישראל – נילי טל. טל לִהטטה בז'אנר הפשע האמיתי שנים רבות לפני חזרתו של הטרנד הנוכחי, עם סרטים כמו "רצח ללא מניע" (על רצח אסף שטיירמן), "עזה כמוות" (על רצח עינב רוגל ע"י חברהּ), ו"חרוט בגופי" (על גואל רצון).
בלבו של כל אחד מפרקי סידרת המקור החדשה של yes דוקו, עומד מְסָפֵּר אחר – בין אם שופטת, סנגור, חוקרת או תובע. כל אחד מהמְסָפְּרים לוקח אותנו, שלב אחר שלב, בנבכי תעלומת הרצח שטלטלה את חייו.

פרק הפתיחה של הסדרה ישודר בשני חלקים:

אבא, איפה אמא וסבתא?
בכורה: חלק א' – יום שלישי, ה-17.7 בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
בכורה: חלק ב' – יום שלישי, ה-24.7 בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
הבחירה הרשמית – דוקאביב 2018
פרק הפתיחה של הסידרה חוזר לפרשת רצח כפול וחטיפה שזעזעה את המדינה:
ב-21 במאי 1996 מתקשר שמואל בלייכמן לתחנת המשטרה ברחובות ומדווח שאמו אידה ואחותו שלומית לא עונות לטלפון והוא מודאג.

בתוך פחות משעה מוצאים דורית בן מאיר, ראש צוות החקירה המיוחד, את גופתה של אידה בדירתה, עם כדור אחד שפילח את ראשה, כשהיא מגולגלת בתוך שטיח. את שלומית, בתה של אידה, ובנה בן ה-11 איתי – לא ניתן היה לאתר.
ראש הצח"מ וצוות החוקרים שלה מגוללים בפני המצלמות את החקירה המאומצת ועתירת התפניות – שבסופה, יִימָצא הבן איתי, והוא זה שישלים עבור החוקרים את כל החלקים החסרים בפאזל. עדותו של הבן הצעיר, היתה זו שתוביל את אביו, ד"ר עמירם הוכברג, ישירות לכלא לשארית חייו.
היום, כשהוא בן 32, איתי מתיישב בפעם הראשונה מול המצלמות ומספר את מה שאירע, מנקודת מבטו. ואחרי למעלה מ-20 שנה הוא יפגוש לראשונה את דורית, החוקרת שבעזרתו הצליחה לפענח את הפרשה שהפכה לתיק חייה.

בימוי והפקה: נילי טל | עורכת: ציפי רז | צילום: עינב גיאת, שלום רופאייזן, עופר ינוב | מוסיקה מקורית: אלדד לידור
הופק עבור yes דוקו
ישראל, 2018

חמש יריות באפלה
בכורה: יום שלישי, 31.7 בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.

"מדובר בפרשה שאין בה כדי לבייש תסריט אימים קולנועי", כתבו השופטים על הפרשה שטלטלה את המדינה.
ב-19 ביולי 2004, בעת שחזר לביתו ברמת השרון, ניגש אלמוני לבוש בגדי מאבטח לרכבו של השופט עדי אזר וירה לעברו חמישה כדורים. זו הייתה הפעם הראשונה שבה נרצח שופט בישראל.
אבי נוימן, אז ראש אגף חקירות, ויוסי בניים, ראש אגף תשאול, היו בדיוק בהכנות לחופשת הקיץ. הם לא שיערו שהידיעה שיקבלו על גופת שופט ברמה"ש תהפוך לתיק חייהם.
כשהתקבלו החדשות, הם דהרו לזירת האירוע, כשאין קצה חוט בידיהם. ברכבו של השופט נמצא פתק, שבלבל אותם עוד יותר.
רק כעבור שבעה חודשים של חקירה מאומצת, הגיעה נקודת מפנה בחקירה שהובילה אל הרוצח.

בימוי והפקה: נילי טל | עורכת: ציפי רז | צילום: רוני כצנלסון, דניאל קדם, אורי אקרמן | מוסיקה מקורית: אלדד לידור
הופק עבור yes דוקו
ישראל, 2018
***
עם עליית הסדרה החדשה תיק חיי,
נביא בשידור נוסף שניים מסרטי הפשע הקודמים של נילי טל –

עזה כמוות – המאבק
יום שלישי, 24.7 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.

סרטה העצמאי הראשון של הבמאית נילי טל התחקה אחר תופעת רצח נשים בידי בן זוגן, באמצעות מעקב אחר מקרה הרצח של עינב רוגל מקיבוץ שער הגולן, שנרצחה ע"י בן זוגה גלעד שמן. הסרט עקב אחר הרוצח וכלל, לראשונה בישראל, צילומים בבית המשפט, במהלך הליך משפטי.
15 שנה אחרי צאת הסרט "עזה כמוות", שבה הבמאית נילי טל לבדוק מה אירע מאז.
בימוי: נילי טל (97 דק', ישראל, 1998, 2014)

רצח ללא מניע
יום שלישי, 17.7 בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV
ביום רביעי ה- 4 בדצמבר 1996, בשעה 8 בערב, עזב אסף שטיירמן בן ה- 18 את ביתו בכפר סבא. למחרת בבוקר נמצאה גופתו המרוטשת ביער אוסישקין הסמוך לביתו. החוקרים לא האמינו למראה המזעזע. רופאי המכון לרפואה משפטית חשפו בגופו למעלה מ- 25 דקירות סכין. "זה היה לינץ" אמר אחד החוקרים.
במשך ארבע שנים לא הצליחו ארבעה צוותי חקירה מיוחדים לפתור את התעלומה, מי רצח את אסף שטיירמן. עד שב- 5 בדצמבר 2000 התייצבה בתחנת משטרה בירושלים אישה בת 35 בשם סנדרין חורב וסיפרה שבעלה, רעי חורב בן ה- 22, הוא הרוצח.
רעי נעצר עד תום ההליכים, תיאר בפני החוקרים את מהלך הרצח וחשף את שותפתו – סיגלית חיימוביץ, ואת ליהי גלוזמן, שהפכה למורת רוחם של רבים לעדת מדינה.
הסרט משרטט את דיוקנם של "בני הטובים" ההופכים לרוצחים ומנסה לעמוד על מניעיהם.
בימוי: נילי טל (69 דק', ישראל, 2013)
***
4 המלצות העורכים מהיבול הבינלאומי:

רובין וויליאמס: היכנסו לתוך ראשי
Robin Williams: Come Inside My Mind
בכורה ב-yesVOD: מיום שלישי, 17.7.
שידור ביום שני, 23.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
פסטיבל sundance 2018
כשדייוויד לטרמן ראה לראשונה את רובין ויליאמס הצעיר מבצע סטנד-אפ, הוא תיאר זאת "כאילו וויליאמס יכול לעוף". האנרגיה חסרת-הגבולות שלו, הברק של השנינות והכישרון הבלתי רגיל ליצירת דמויות קומיות, הביאו אותו לקריירה יוצאת דופן, הן על הבמה והן על המסך. לא בכדי הפך וויליאמס לאחד הכוכבים האהובים ביותר בעולם הבידור.
הבמאית עטורת הפרסים מרינה זנוביץ' ("ריצ'רד פריור: עזבו הגיון") מציגה בסרטה החדש אוסף נהדר של חומרי ארכיון אינטימיים וראיונות חדשים עם אנשי סודו של ויליאמס (בינהם, פאם דאובר, וופי גולדברג, דיוויד לטרמן, בילי קריסטל ובנו זאק וויליאמס) ויוצרת בסרט דיוקן מורכב של אדם שזקוק לקהל בדיוק כמו שהקהל היה זקוק לו.
קטעים מצחיקים מהסדרה "מורק ומינדי" ממחישים את הספונטניות האגדית ואת ההומור הלא מתאמץ שלו, אבל גם את הקו הדק שנחצה, מבחינתו, בין החיים האמיתיים לבמה.
סיפור מרגש על קומיקאי מופלא שהצליח לגעת בכולנו ונחשב לאחד השחקנים המצחיקים ביותר בדורו.
בימוי: מרינה זנוביץ' (116 דק', ארה"ב, 2018)
לצפייה בטריילר

לרגל פתיחת תחרות ווימבלדון היוקרתית נשדר בבכורה, בצמוד לשידור הטלוויזיוני בארה"ב, את הסרט –

לאמן את אנדרה אגאסי | Love Means Zero
בכורה: יום שני, 2.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
פסטיבל tiff 2017, פסטיבל idfa 2017
סיפורו של ניק בולטיירי, המאמן הכי שנוי במחלוקת של עולם הטניס.
באקדמיה לטניס של ניק בולטיירי עברו דורות רבים של אלופי טניס, ביניהם פיט סמפארס, ונוס וסרינה וויליאמס, מריה שראפובה ומוניקה סלש, אך השחקן שנחשב לבן טיפוחיו הרשמי היה אנדרה אגאסי, זוכה ה"גולדן סלאם". בולטיירי, שמעולם לא למד לאמן טניס באופן רשמי, שם דגש באקדמיה על החוסן המנטלי של שחקניו, לעיתים אף על חשבון לימוד הטכניקה של משחק הטניס. מהסיבה הזו הוא הצליח לעורר הדים ולהעלות תהיות – האם נחשב לגאון או ל"עריץ"? האם שימש כדמות אב לשחקנים שלו או העדיף לשסות אותם אחד בשני, בחר בשחקנים מסוימים על פני אחרים והזניח בכך מאות שחקנים אלופים לעתיד?
הסרט המסקרן החדש, בבימויו של ג'ייסון קוהן ("מנדה באלה – ברזיל בוערת"), מביא את סיפורו המדהים של בולטיירי, לצד ראיונות עם הכוכבים הגדולים של עולם הטניס, בינהם, ג'ים קורייר ובוריס בקר.
לאורך הסרט משולבים כמה מן המשחקים המרתקים ביותר, שהיוו נקודות מפנה בתולדות הטניס, ומוכיחים את השינויים שעבר בולטיירי בנאמנויות שלו כלפי תלמידיו.
בימוי: ג'ייסון קוהן (90 דק', ארה"ב, 2017)
לצפייה בטריילר

עד קצה היכולת | Over the Limit
בכורה: יום ראשון, 22.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
פסטיבל דוקאביב 2018, פסטיבל IDFA 2017
תיעוד שנה פורצת דרך בחייה של המתעמלת האומנותית הבולטת ביותר בעולם, מרגריטה ממון, חברת הנבחרת היוקרתית של רוסיה – החל מאליפות העולם לשנת 2015 ועד למשחקים האולימפיים בברזיל ב-2016.
לממון יש סיכוי של פעם בחיים להיות אלופה אולימפית וכדי לזכות במדליית הזהב עליה לנצח את חברתה לנבחרת, יאנה קודריאבצבה. האימונים קשים מאד, בעיקר מבחינה נפשית. היכולות המדהימות של ריטה לתפוס את החישוק או לגלגל את הכדור על כתפיה בכל כך הרבה חן לא מספיקות בשביל המאמנת שלה, אירינה וינר, שכל הזמן מצפה ממנה ליותר.
וינר, שידועה כמאמנת-העל של נבחרת רוסיה בהתעמלות אמנותית הפכה את מקצוע ההתעמלות האמנותית להרבה יותר מסתם ספורט עם משמעת. היא אמנם נחשבת למאמנת ההתעמלות המעוטרת ביותר בזכיות בכל הזמנים, אך היא גם זו שיצרה עולם הרמטי עם חוקים קיצוניים וגבולות קשוחים עבור המתעמלות.
הסרט שלפנינו מתמקד במצבה הנפשי של ריטה. לאורך כל התקופה – נראה שהיא באופן קבוע ניצבת על סף דמעות. העריכה העדינה ועיצוב הפסקול מאפשרים לנו להרגיש את הייאוש והכאב שלה, כמו גם את הלחץ הרב שאיתו היא צריכה להתמודד. את מעט החום והנחמה, היא מקבלת בזמן החופשי המועט שניתן לה, כשהיא מדברת עם החבר שלה בסקייפ או מסתובבת עם הוריה.
דוקו-ספורט שמעלה שאלות קשות לגבי השיטה הרוסית להכשרת ספורטאים אולימפיים (שאלות שעולות גם אצלנו בארץ בהקשר למאמנת אירה ויגדורצ'יק ולנבחרת ההתעמלות האמנותית הישראלית). האם המאבק על רגעי התהילה הבודדים שווה את החיים תחת לחץ מתמיד ואת מחיר הבדידות?
בימוי: מרתה פרוס (74 דק', פולין/גרמניה/פינלנד, 2017)
לצפייה בטריילר

"הברבור השחור" של סרטי הספורט הדוקומנטרים" (Variety)

האופטימיסט הפתולוגי | The Pathological Optimist
בכורה: יום ראשון, 29.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.

האם החיסון המשולש בגיל הרך גורם לאוטיזם?
שאלת הקשר בין חיסון ה-MMR לאוטיזם נחשבת לאחד הנושאים הכי סוערים ושנויים במחלוקת בקרב הורים ורופאים אך מי האיש שהביא לפרוץ המחלוקת ב-1998?
בסרט שלפנינו הבמאית מירנדה ביילי מביאה לנו את סיפורו של ד"ר אנדרו וויקפילד, אחד מ-13 מחברי המחקר המפורסם, שפורסם ב-1998 בכתב העת הרפואי הבריטי "The Lancet" והצביע על הקשר בין החיסון לאוטיזם; אותו מחקר מעורר מחלוקת, שהיה לבסיס ולפנים של התנועה העולמית נגד חיסונים.
הסרט מלווה לאורך 5 שנים את וויקפילד, שנאלץ לעזוב את בריטניה ולגור באוסטין, טקסס, בעודו נלחם בבתי המשפט בתביעת לשון הרע נגד ה-British Medical Journal והעיתונאי בריאן דיר שהאשים אותו בהונאת הציבור.
התנהלות המשפט ותוצאותיו, ההצהרות וההערות של וויקפילד, הצוות המשפטי, התמיכה של אשתו וילדיו – מביאים נקודת מבט מורכבת ומקיפה על אחת הדמויות היותר פרובוקטיביות של תקופתנו.
חשוב להדגיש שהסרט אינו לוקח צד בוויכוח, ומניח לוויקפילד ולקרבות שהוא נלחם לדבר בשם עצמם.
בימוי: מירנדה ביילי (93 דק', ארה"ב, 2017)
לצפייה בטריילר

***

1 ביולי – 7 ביולי

צעד ראשון | Step
בכורה: יום ראשון, 1.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
פרס השופטים – פסטיבל Sundance 2017; פרס הקהל – AFI Docs Festival 2017;
סרט קצבי ומעורר השראה המביא את סיפורן של נערות צעירות מבולטימור הנאבקות למען עתיד טוב יותר.
בית הספר למנהיגות בבולטימור נפתח ב-2009 במטרה לאפשר לכל תלמידות ביה"ס לשפר את הישגיהן הלימודיים, כך שתוכלנה להתקבל לקולג' אמריקאי. הסרט "צעד ראשון" עוקב אחר 3 מתלמידות הכיתה הראשונה שנפתחה בביה"ס עם הגיען לשנת הלימודים האחרונה. הצעירות מנווטות את דרכן בתהליך מורט העצבים של הגשת המועמדות לקולג' לצד חזרות אינסופיות בלהקת " Lethal Ladies", בה הן משתתפות – לקראת התחרות האזורית של בתי הספר.
רגעים של ייאוש לצד ניצחונות קטנים, בדרך מלאת מכשולים ובסביבה הקשה שבה הן גרות, כשלצדן ניצבות המאמנת הקשוחה של הלהקה, יועצת ביה"ס האסרטיבית והאימהות שלהן שרוצות לעזור לבנותיהן לצאת מה"גטו" של בולטימור.
בימוי: אמנדה ליפיץ (85 דק', ארה"ב, 2016)
לצפייה בטריילר

לאמן את אנדרה אגאסי | Love Means Zero
בכורה: יום שני, 2.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
ראה עמ' 8

המחתרת היהודית – פרק 2
בכורה: יום רביעי, 4.7, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV
ראה היילייטס יוני

נבחרת הזיכרון המגניבה בעולם
The Coolest Memory Team Ever
בכורה: יום חמישי, 5.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
"אליפות העולם לזיכרון" המתקיימת מדי שנה נחשבת לאחת התחרויות היותר קשות מבחינה מנטלית. הכלי החשוב ביותר של המשתתפים בה הוא המוח. לפי חוקי התחרות, המתחרים צריכים לשנן במהירות כמויות עצומות של מידע הפרוש על גבי קלפים – תמונות, שמות, דמויות, מילים ומספרים. אחרי זמן שנקבע מראש – הקלפים נלקחים מהם והם צריכים לכתוב אותם מחדש. הפעם – מהזיכרון בלבד.
הסרט שלפנינו ליווה את ה"זכרנים" במשך חצי שנה בהכנות לתחרות ומשרטט את הדרמה הגדולה שהתרחשה בלונדון 2012, מאחורי הקלעים של התחרות המיוחדת הזאת, כשמומחי הזיכרון הוותיקים נאלצו להתמודד עם עלייתם של כוכבי זיכרון חדשים.
בימוי: פר-אריק מאלם (59 דק', שוודיה, 2015).

סאם בואי: הולך בגדול | Going Big
שבת, 7.7, בשעה 14:00 ב-yes דוקו
וב-STINGTV.
סאם בואי ייזכר לעד כאחד מכישלונות הדראפט הגדולים ביותר. האיש שנבחר לפני מייקל ג'ורדן לא הטביע את חותמו בNBA ונכנע לפציעות רבות עד שפרש בגיל צעיר. הסרט מביא את הסיפור מעורר ההשראה של הספורטאי, עוסק בסיבות שהביאו את פורטלנד לבחור בו ובאופן בו ניסה להילחם בגורל האכזר שלו.
בימוי: ג'ון פיש, טום פרנד
(51 דק', ארה"ב, 2012)
8 ביולי – 14 ביולי

לציון פתיחת מרוץ האופניים הקשה בעולם – "הטור דה פראנס" 2018 – נשדר את הסרט:

הטור דה-פראנס: לרכוב מחדש | Le Ride
בכורה: יום ראשון, 8.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
פסטיבל SXSW 2017
מרוץ ה"טור דה פראנס" נחשב לתחרות הספורט הקשה בעולם ומתקיים מדי שנה מאז 1903, אך המרוץ של שנת 1928, היה קשה במיוחד. 5376 קילומטר, מתוכם 40 קילומטר של טיפוס אנכי, תוכננו כדי לשבור את כל מי שבחר להשתתף בתחרות של אותה שנה. 164 רוכבים יצאו לדרך. רק 41 סיימו אותה.
פיל קוגן, מנחה תכנית הריאליטי הפופולרית "המרוץ למיליון" ורוכב אופניים נלהב, מחליט בסרטו החדש " הטור דה-פראנס: לרכוב מחדש" לגבש סביבו צוות רוכבים ולצאת לשחזר את המסלול הקטלני של 1928, בעקבות הקבוצה האוסטרלית/ניו זילנדית שהשתתפה לראשונה בתחרות. לצורך כך הם משתמשים בציוד רכיבה "וינטאג'", שמשוחזר בדיוק לפי הציוד איתו רכבו ב-1929 והם נצמדים למסלול וללו"ז הרכיבה המקוריים.
האם הקבוצה של קוגן תצליח לעמוד במשימה ולדחוף את עצמה, כמו כל רוכבי ה"טור דה פראנס", עד קצה גבול היכולת האנושית?
בימוי: פיל קוגן (90 דק', ארה"ב, 2016)
לצפייה בטריילר

המחתרת היהודית – פרק הסיום
בכורה: יום רביעי, 4.7, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV
ראה היילייטס יוני
הטבח בצפון אירלנד| Ceasefire Massacre
שבת, 14.7, בשעה 14:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
ניו ג'רזי, 18 ביוני 1994. אצטדיון הג'יאנטס היה מוצף בצבע הירוק כשאוהדי הכדורגל האירים הגיעו לצפות במשחק הפותח של גביע העולם בכדורגל נגד איטליה. מצב הרוח המחשמל היה משותף לתומכים שצפו במשחק באצטדיון ולאלו שצפו בו בפאב קטן בצפון אירלנד. זמן קצר לאחר תחילת המחצית השניה, שני גברים רעולי פנים פרצו לתוך הבר ורצחו שישה גברים חפים מפשע. מתקפת טרור אכזרית זו היוותה הסמן לנקודת המפנה בסכסוך בצפון אירלנד. נקודת מפנה שתסתיים בסופו של דבר בקריאה של שני הצדדים להפסקת אש רק לאחר כמה שבועות.
בימוי: אלכס גיבני
(25 דק', ארה"ב, 2014)

15 ביולי – 21 ביולי

לשים את השמש בבקבוק | Let There Be Light
בכורה: יום ראשון, 15.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
פסטיבל HotDocs 2017, פסטיבל SXSW 2017
מה תעשה האנושות כשייגמרו משאבי הטבע המשמשים אותה לייצור אנרגיה?
בדרום צרפת, מדענים מ-37 מדינות כבר עובדים על המכונה המורכבת ביותר שנבנתה אי פעם: יצירת שמש מלאכותית. אם יצליחו, זה יפרוץ את הדרך לייצור אנרגיה נקיה, זולה וזמינה בשפע לאורך מיליוני שנים. אם ייכשלו, זה יהיה אחד הכישלונות המדעיים הגדולים ביותר בכל הזמנים.
היתוך גרעיני היה במשך עשרות שנים ה"גביע הקדוש" של ייצור האנרגיה. זה התהליך שמניע כוכבים וזה המקור האולטימטיבי של אנרגיה ביקום. האפשרות שהיתוך מלאכותי עשוי להיות בר השגה על פני כדור הארץ כמקור אנרגיה הביאה את המדענים לנסות ולהגיע עד קצה גבול התבונה האנושית כבר כמעט מאה שנה.
הסרט שלפנינו עוקב אחרי הפרויקט השאפתני מראשיתו, בתקופת המלחמה הקרה, ועד ימינו, מציג את המדענים שמובילים אותו ומביא קטעי ארכיון נדירים ואנימציות המבארות את הפיתוחים המדעיים.
בימוי: מילה אנג-טווין, ואן רויקו (52 דק', קנדה, 2017)
לצפייה בטריילר

תיק חיי – אבא, איפה אמא וסבתא – חלק א'
בכורה: יום שלישי, 17.7 בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-STINGVT.

ראה עמ' 4-6

דטרויט פיסטונס: ילדים רעים | Bad Boys
שבת, 21.7, בשעה 14:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
מעט קבוצות בהיסטוריה של הכדורסל עוררו כל כך הרבה תגובות רגשיות כמו קבוצת ה"דטרויט פיסטונס". הסרט מספר על התקופה שלפני השתלטות הסלטיקס והלייקרס על הליגה, התקופה בה קבוצת הדטרויט פיסטונס היתה בשיאה ונודעה לשמצה בגלל המשחק האגרסיבי והאלים של שחקניה.
(103 דק', ארה"ב, 2014)

22 ביולי – 28 ביולי

עד קצה היכולת | Over the Limit
בכורה: יום ראשון, 22.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
ראה עמ' 9

רובין וויליאמס: היכנסו לתוך ראשי
Robin Williams: Come Inside My Mind
בכורה ב-yesVOD: מיום שלישי, 17.7.
שידור ביום שני, 23.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
ראה עמ' 7

תיק חיי – אבא, איפה אמא וסבתא – חלק ב'
בכורה: יום שלישי, 24.7 בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-STINGVT.

ראה עמ' 4-6

לציון יום הולדתו ה-90 של הבמאי הדגול סטנלי קובריק ישדר ערוץ yes3 ערב שידורים מיוחד עם מיטב מסרטיו (ביניהם "2001: אודיסיאה בחלל", "התפוז המכני", "שבילי התהילה", ו"בארי לינדון").
ערוץ yes דוקו ישדר באותו ערב את הסרט הדוקומנטרי –

עבדו הנאמן של קובריק | Film Worker
בכורה: יום חמישי, 26.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
פסטיבל דוקאביב 2018, פסטיבל IDFA 2017, פסטיבל NYFF 2017
הקריירה של לאון ויטלי עמדה בסימן נסיקה, עד לרגע שבו הוא פגש את סטנלי קובריק. ויטלי, הצעיר הבריטי הנאה שכיכב בטלוויזיה ועל במות הרויאל שייקספיר קומפני, פגש את קובריק כששיחק בסרטו "בארי לינדון" ב-1975. הוא הוקסם, וכמו עש הנמשך ללהבה הוא ויתר על הכל כדי להתמסר לעבודה מסחררת, מטורפת ומלאה עליות ומורדות לצד הבמאי שנחשב בעיניו גאון חד פעמי.
ויטלי היה מעורב בכל הפרויקטים העצומים של קובריק ("התפוז המכאני", "הניצוץ", "פול מטל ג'קט"), ידע הכול ועשה הכל. הסיפורים והאנקדוטות שלו מצחיקים, מפתיעים, מפחידים, מצמררים ובעיקר ממכרים מאוד, ממש כפי שהייתה שגרת חייו בתפקיד המיוחד שהוא מכנה "פועל סרטים".
בימוי: טוני זיארה (93 דק', ארה"ב, 2017)
לצפייה בטריילר

פרנק זאפה: במילותיו
Eat That Question: Frank Zappa in His Own Words
בכורה ב-VOD: החל משבת, 28.7, בשעה 22:00.
הסרט ישודר בערוץ בחודש אוגוסט, במסגרת שבוע "דוקו מיוזיק".

פסטיבל sundance 2016
פרנק זאפה לא היה רק גאון מוזיקלי פורץ דרך. הוא היה גם קולנוען, איש דאדא, פילוסוף, אינטלקטואל, ומעל לכל מבקר נועז ונשכני במיוחד של הרעות החולות בחברה האמריקאית. סרטו המינימליסטי והחכם של הבמאי תורסטן שוטה מספק מפגש אינטימי עם דמותו האוונגארדית והמרתקת של זאפה, והוא עושה זאת אך ורק באמצעות חומרי ארכיון – בעיקר ראיונות והופעות נשכחות משלושה עשורים של פעילות אמנותית – הערוכים בדיוק רב ומזמינים אותנו לצלול עמוק אל עולמו המוסיקלי האינסופי ואל מוחו הקודח.
המוזיקה שלו ורעיונותיו חוצים דורות, והחתירה שלו כנגד הקונפורמיזם רלוונטית היום יותר מתמיד.
בימוי: תורסטן שוטה (90 דק', צרפת/גרמניה, 2016)
לצפייה בטריילר

על הזנב של טייסון | Chasing Tyson
שבת, 28.7, בשעה 14:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
עם אישיות גדולה מהחיים ואגרופים אכזריים, מייק טייסון שלט ללא עוררין בעולם האיגרוף של שנות השמונים והתשעים. אפילו כש"מייק הברזל" ישב בכלא, קטגוריית משקל כבד היתה רשומה על שמו בטאבו.
בינתיים, ממש כמו אחאב שממתין ללכוד את הלוויתן הענקי, המתאגרף איוונדר הוליפילד התכונן בסבלנות זמן רב להזדמנות להפיל את טייסון ממעמדו כאלוף העולם הבלתי מעורער.
למרות שהוליפילד זכה בינתיים בכתר, כשנתן נוקאאוט לבאסטר דאגלס (ואח"כ הפסיד אותו, וזכה בו שוב) – התפיסה הרווחת לגביו היתה שהוא אכן מתאגרף מנוסה, ואפילו נעים הליכות – אבל לא באמת "גדול" כמו טייסון.
הוליפילד הבין שהקריירה שלו תיזכר בסופו של דבר לפי ההתמודדות שלו עם הנמסיס שלו, אם בכלל יזכה לכך שקרב כזה אכן יקרה.
עד לקרב המתוקשר של שני היריבים בנובמבר 1996, הוליפילד היה כבר בן 34, ונדמה היה ששיאו מאחוריו. טייסון, הצעיר ממנו בארבע שנים, היה המועמד המועדף לנצח. אז איך זה נגמר?
אין ספק שכמה מהרגעים הכי זכירים בספורט העולמי התרחשו במסגרת היריבות בין שני המתאגרפים האלופים, שכוללים גם אוזן שננשכה, והסרט מביא אותם שוב אל המסך.
בימוי: סטיבן קנטור (78 דק', ארה"ב, 2015)

29 ביולי – 4 באוגוסט

האופטימיסט הפתולוגי | The Pathological Optimist
בכורה: יום ראשון, 29.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.

ראה עמ' 10

תיק חיי – פרק 3: חמש יריות באפלה
בכורה: יום שלישי, 31.7 בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-STINGVT.
ראה עמ' 4-6

בליבנלד | BELIEVELAND
שבת, 4.8, בשעה 14:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.
מ-1965 ועד 2015 היתה זאת העיר קליבנלנד באוהיו שהיתה היחידה שלא הצליחה לזכות מעולם בשום אליפות וזכתה בשל כך לכינוי "בליבלנד". עד שביוני 2016 לאחר בצורת של 52 שנה כתבה קבוצת הכדורסל ה"קליבלנד קאבלירס" את ההיסטוריה מחדש כשהיתה לקבוצה הראשונה אי פעם שהצליחה להתאושש מפיגור של 3:1 בפלייאוף של ה-NBA כדי לזכות לבסוף בתואר ולהביא את האליפות לאוהדי העיר. הסרט מציג חגיגה של אמונה מתמשכת ומראה עד כמה הספורט חשוב לעיר קליבלנד וכמה העיר קליבלנד חשובה לספורט.
(80 דק', ארה"ב, 2016)

יש לבדוק גם

המשטר

המשטר The Regime "המשטר" ("The Regime") היא דרמה פוליטית מבית HBO. הסדרה נכתבה והופקה על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.