יום שישי , מרץ 29 2024
שלומי אלדר, צילום כרמל אליהו

"ארץ זרה" בכאן 11

"ארץ זרה"

כאן 11 ישדר את הסרט התיעודי של העיתונאי שלומי אלדר

זוכה פרס הסרט הדוקומנטרי בפסטיבל חיפה

 

הסרט מתעד חברות בלתי אפשרית בין שלושה גברים הלכודים בתוך הסכסוך הישראלי – פלסטיני:
העיתונאי שלומי אלדר, השחקן ר'סאן עבאס (כוכב סדרת הטלוויזיה "המסעדה הגדולה") במסעו עם הצגת התיאטרון בה הוא מגלם את הרופא הפלסטיני ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש, שאיבד שלוש מבנותיו בפגיעת פגזים של צה"ל בביתו, במבצע עופרת יצוקה

***
"סרטים מכאן", רצועת הדוקו ב-כאן 11, יום רביעי, 21.03.18, בשעה 21:00

 

כאן בהרצה – תאגיד השידור הישראלי ישדר ב-21.03.18 בשעה 21:00 את הסרט "ארץ זרה", בבימויו של העיתונאי שלומי אלדר, מי שסיקר את הסכסוך הישראלי–פלסטיני ואת המתרחש ברצועת עזה במשך שני עשורים.    

הסרט, בהפקתם של אהוד בלייברג ויואב זאבי, מתאר את התהליך העובר על החברה הישראלית בשנים האחרונות, מנקודת מבטם של שני אנשים: דרך עיניו של ר'סאן עבאס, מי שהיה כוכב סדרת הטלוויזיה "המסעדה הגדולה", ששודרה בשנות השמונים ושלומי אלדר עצמו.

 

הידידות בין השניים מתחילה כאשר עבאס נבחר לגלם את דמותו של ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש בהצגה "לא אשנא" שהוצגה בתיאטרון הבימה ומבוססת על סיפור חייו של הרופא הפלסטיני.

 

ד"ר אבו אל עייש, ששלוש בנותיו נהרגו מפגיעת פגז צה"לי בביתם שבעזה, התקשר לאלדר בזמן שזה ישב באולפן חדשות 10. זעקות השבר של הרופא הפלסטיני, המבכה בשידור חי את בנותיו ההרוגות בחדר הסמוך, שודרו בכל העולם והפכו את סיפורו של הרופא הפלסטיני לרגע טלוויזיוני בלתי נשכח.

 

במסגרת עבודתו על ההצגה פנה עבאס לשלומי אלדר בשאלות על הדמות של אבו אל-עייש אותה הוא אמור לגלם.

השניים, גילו כי הם נמצאים בפרשת דרכים: אלדר מגלה אט אט שהציבור הישראלי מאס בכתבות ודיווחים על הנעשה מעבר למחסום והוא מקבל פחות ופחות זמן מסך במהדורה ואילו עבאס מגיע למסקנה דומה רק מזווית אחרת – ההצגה, שזוכה לביקורות מצוינות, נכשלת בקופות.

 

ההצגה "לא אשנא" מוזמנת להופיע בוושינגטון וכל השלושה מגיעים למפגש טעון ומרתק: עיתונאי יהודי, שחקן תאטרון ישראלי–ערבי ורופא פלסטיני מחפשים דרך, מקום ותחושת שייכות.

"הסרט הזה נעשה בדם לבי", אומר שלומי אלדר,  "זוהי קינת אוהב על מולדתו, נאמנים פצעי אוהב".


 

הסרט "ארץ זרה" ( “Foreign Land”) ישודר ברצועת הדוקו השבועית של כאן 11, "סרטים מכאן", ביום רביעי, 21.03.18, בשעה 21:00, ויועלה לצפייה מלאה גם בערוץ היוטיוב של כאן. משך הסרט: 75 דקות

במאי: שלומי אלדר | מפיקים: אהוד בלייברג ויואב זאבי | עריכה: חליל אפרת | חברת ההפקה: בלייברג אינטרטייטמנט בע"מ | שיר מקורי – מילים: מיכל אהרוני, מוזיקה וביצוע: יהודה פוליקר  

 

יש לבדוק גם

טיפול זוגי חוזרת

"טיפול זוגי" – הסדרה הדוקומנטרית של כאן 11 חוזרת בעונה חדשה עם מטפלת חדשה ! …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.