יום שישי , אפריל 19 2024
רונית אלקבץ ז"ל, "גט- המשפט של ויויאן אמסלם", באדיבות הוט

מלגות על שם רונית אלקבץ ז"ל

'בלי פחד'

מיזם חדש למלגות ומענקי קולנוע ע"ש רונית אלקבץ ז"ל הושק אמש בפסטיבל קולנוע דרום

 

∙        המיזם ביוזמת משפחות ישר ואלקבץ ופסטיבל קולנוע דרום של בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר.

∙        המיזם "בלי פחד" לפי טקסט שכתבה רונית אלקבץ ז"ל וכולל מלגות ומענקים בסך כ-700 אלף שקלים וייצא לדרך במסגרת פסטיבל קולנוע דרום 2017

  • המיזם יחלק: מענק הפקה בסך 330 אלף שקלים לטובת סרט ביכורים של יוצר מהדרום, שני מענקי כתיבה ופיתוח, מענק לפיתוח סרט תיעודי, 4 מלגות הצטיינות לסטודנטים מהדרום ומענק נוסף עצמאי ובלתי תלוי ליוצרת שתיבחר על ידי וועדת האיתור ברוח המיזם.

∙        שותפים למיזם: קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, קרן רבינוביץ' לאמנויות – פרויקט קולנוע, קרן הקולנוע הישראלי, HOT8, הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה, עיירית שדרות וחברת ההפצה הצרפתית Sophie Dulac Distribution.

∙        הנהלת המיזם: גלית כחלון, הגר סעד-שלום ושלומי אלקבץ.

 

אמש במסגרת פסטיבל קולנוע דרום 2017 הושק מיזם מלגות ומענקים ע"ש רונית אלקבץ ז"ל. המיזם הוא יוזמה משותפת למשפחות ישר ואלקבץ ופסטיבל קולנוע דרום.

המיזם מבקש לשמר את זכרה התרבותי של היוצרת רונית אלקבץ, לעודד ערכים של חירות יצירה תשוקה ומאבק חברתי, תוך מסירות ודבקות אינסופית.

 

שלומי אלקבץ הציג את המיזם ואמר: "זה מעציב לקחת חלק מהמיזם הזה מהסיבות הברורות. כל כך הרבה היה יכול להיאמר ולהיעשות. אולם רוחה הבלתי מתפשרת של רונית ממשיכה להצית את הרגש ולסחוף את הדמיון גם במימד שהוא מעבר לזמן או גוף. לדעת שלמעשים ולסרטים יש חיים וישות שאינה קשורה לנוכחות הפיזית שלנו. המיזם הוא התרחבות יפה של רעיון שנולד בזמן וברגע שרונית החליטה שירצו שישמעו אותה. היא לא ידעה באיזה רגע זה התרחש אבל אני יודע שהוא קרה. הערב הזה הוא עדות לעוצמת ההחלטה שלה".

 

אבנר ישר חתם את אירוע ההשקה כאשר עלה לבמה והקריא טקסט מאת רונית אלקבץ ז"ל: "אני יודעת להיות נאמנה לעצמי. זה מה שאני יודעת. זו הבחירה שלי. ללכת עד הסוף, לא לצמצם את המהות שלי. לשאוף תמיד לטוב יותר תוך כדי תנועה ועשייה. זה מה שאני יודעת. ביום שהבנתי שאני כאדם, כאישה, כיוצרת, לא ללכת לשום מקום בלי הלב שלי, בלי האנרגיה הזו שמבקשת ממני לנוע קדימה ולנצח את הבינוניות, הבנתי שאני חופשייה. איזו הקלה. אפשר לקרוא לזה בכל מיני שמות, גם פמיניזם. כל כך פשוט, כל הפמיניזם הזה הוא כל כך אישי וטוב שכך. כי מהאינטימיות הזאת, את יוצאת אל העולם, משמיעה את קולך והעולם מגיב אלייך והשרשרת האנושית הזאת שאת חלק ממנה היא עוצמתית ביותר ואין לך ערך בלעדיה. כשאת מבינה את זה, את רוצה לצעוק את זה כאן ועכשיו, כי זה הזמן שלך, ברגע הזה, לעשות ולהגיד את דברייך, זו הברירה הנהדרת שלך. לא להיכנע לשום תכתיב, שלא מדבר עבורך או בשבילך. לא להיות מונעת מפחד. את הוויתורים את עושה כי את רוצה בהן. את חופשייה ללחום גם את מלחמתו של האחר. כי הכוח שטמון בחירות שלך הוא נגזרת של נשיותייך. וכמה את יפה, וכמה את נשית וכמה את אהובה. את לא כפופה לחוק של איש אך גם לא כפופה לחוק סימבולי שמגדיר חופש נשי מהו. את נהדרת בנעל ספורט ועל עקב 20 סנטימטר, עם בגדים ובלי בגדים. בפוזה הזאת או בפוזה ההיא, זכרי את חופשייה, את יוצרת את הדימוי כל יום מחדש את מגדירה את המרחב שלך. את מחוייבת לעצמך ואת מחוייבת לתהליך כמו נשים רבות ואמיצות שביקשו לעצמן ולעולם בו הם חיו משהו טוב יותר ממה שהטבע הכפוי ניסה להכתיב להן. לנו. ולכן אנו הנשים מתבקשות לחווית חיים עירנית וסקרנית, חייתית כמעט, כמו גם לרגישות, חמלה ונתניה. כי לנו הנשים יש אנרגיה ייחודית שרק אנחנו יכולות לתמוך ולעזור באמצעותו. לנו הנשים יש זכויות שעלינו למנף ולהשביח. בלי פחד. בלי חרטה.  לדעת בכוחך להציל את העולם ואותך דרכו. בהיותך אחת ויחידה, מיוחדת במינה. אני מאחל שכל אחת מאתנו תשמש בכלים שניתנו לה כדי להאיר את הדרך לבאים אחריה.  זו הרגשה נהדרת לקחת אחריות לא רק למען הנשים אלא למען העולם הזה בכלל".

 

המיזם  מחפש  להעניק ליוצרים חירות ומרחב פעולה, ולהעצים יוצרות ויוצרים שברוחם ובעשייתם האמנותית  פועלים  לעידוד יצירה כנה, לוחמת, חפה מזיוף, משוחררת מכבלים, מחויבת . יצירה שיש בה בחירה, אמת ושאר רוח; כזו המבקשת להפוך את העולם למקום טוב יותר, בצניעות ואצילות. יצירה המביאה אל המסך עולמות שנדחקו או דוכאו, עולמות שמבקשים לפרוץ החוצה בקולם ובגופם.

 

המיזם יאתר יצירה, יוצרות ויוצרים, אשר בעבודתם ניתן לזהות גוונים מדרכה האמנותית והערכית עליה לחמה רונית כאישה, שחקנית ויוצרת. 

המיזם יעניק: מענק הפקה בסך 330 אלף שקלים לטובת סרט ביכורים של יוצר מהדרום, שני מענקי כתיבה ופיתוח, מענק לפיתוח סרט תיעודי, 4 מלגות הצטיינות לסטודנטים מהדרום ומענק נוסף עצמאי ובלתי תלוי ליוצרת שתיבחר על ידי וועדת האיתור ברוח המיזם.

 

ועדת האיתור: יו״ר נילי פלר, מייסלון חמוד, אבישי כהנא, אלעד קיידן. 

 

השותפים למיזם הכולל מלגות ומענקים בסך של 700 אלף שקלים הם: משפחת ישר-אלקבץ, פסטיבל קולנוע דרום, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, HOT8, קרן רבינוביץ' לאמנויות – פרויקט קולנוע , קרן הקולנוע הישראלי הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה וחברת ההפצה הצרפתית

 Sophie Dulac Distribution.

 

במהלך הפסטיבל נערך מחווה לרונית והוקרנו שלושה סרטים צרפתיים מהקריירה הבינלאומית שלה.

 

מפסטיבל קולנוע דרום נמסר: "זו זכות  ואחריות  גדולה להיות שותפים למיזם קולנוע על שם רונית אלקבץ ,  אנו רואים במיזם שכזה הבטחה גדולה ליצירה מקורית אמיצה וחכמה. הקול של רונית מהדהד בנו מאז שהלכה מאתנו ואנו רוצים שתהדהד בקולות הצעירים והחדשים של הקולנוע הישראלי. אנו מודים למשפחת ישר אלקבץ שנותנים בנו אמון להמשיך ביחד איתם ועם שותפינו לאורך השנים בקרנות הקולנוע לתמוך במה שהוא בבת עינינו – היצירה המקורית ברוחה האצילית של רונית".

 

 

יש לבדוק גם

ישראל במלחמה: הביתן בביאנלה לא ייפתח

האמנית והאוצרות של הביתן הישראלי בביאנלה בוונציה יפתחו את התערוכה כאשר תושג עסקת חטופים ועצירת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.