שבת , אפריל 20 2024
הדמיית הביתן הישראלי בקאן עיצוב סטודיו RM הפקה טרגט מרקט

הביתן הישראלי בקאן

ביתן קולנוע ישראלי יוקם זו השנה השנייה

בפסטיבל קאן

בקידום המסר הראשי Zoom in – Find more

מטרת הביתן: הנגשת הקולנוע הישראלי לגורמי תעשייה בעולם, וסיוע ליוצרים צעירים ולאנשי קולנוע ישראליים בשיווק סרטים ותוכן

בפעילותו ובהקמתו של הביתן הושקעו כמיליון וחצי שקלים שרת התרבות והספורט מירי רגב:

"באמצעות התרבות ובעוצמה שמדיום הקולנוע מספק, ניתן לבנות גשר לשלום – גשר בין דעות, השקפות עולם ותרבויות"

 

הביתן הישראלי להצגת הקולנוע הישראלי על כל גווניו, יוקם זו שנה שנייה בפסטיבל הסרטים בקאן. פסטיבל הקולנוע החשוב בעולם, שיתקיים בין ה- 17-28 במאי.

הפסטיבל חוגג השנה 70 להיווסדו ונחשב לאחד מאירועי הדגל של תעשיית הקולנוע הבינלאומי.

 

הביתן יוקם ע"י משרד התרבות והספורט במטרה לקדם את תעשיית הקולנוע הישראלית בחו"ל ולקדם את היוצרים הצעירים בפרט. המסר המרכזי שנבחר להוביל את שלל הפעילויות הינו: "Zoom in Find more" – המרמז על העושר ההיסטורי והתרבותי של מדינת ישראל כמו גם על חדשנות וקריאטיביות יוצאות דופן למרות היותנו מדינה קטנה. שכן, אם מציצים דרך חרך קטן מגלים עולם ומלואו – מדינה המאפשרת מנעד רחב של הזדמנויות.

 

הביתן יהווה פלטפורמה לשיתופי פעולה בינלאומיים, מקום מפגש ליוצרים ישראליים וזרים. יאפשר הצגת  אתרי צילום יפיפיים בישראל במטרה לעודד הפקות זרות לצלם בארץ. יוצגו בו סרטים חדשים לצד מידע מפורט על אפשרויות לקו-פרודוקציות וככלל, יהווה את "הלב הפועם" עבור אנשי התעשייה הישראלית שמגיעה לפסטיבל: במאים, מפיקים ויוצרים. המוזמנים להשתמש בו כמוקד המרכזי לפעילויות ופגישות.

השרה מירי רגב תגיע לקאן ביומיים הראשונים לפסטיבל (17-18/5), תפתח את הפעילות בביתן ותערוך במקום קבלת פנים חגיגית ביום חמישי 18 במאי.

 

שרת התרבות והספורט, הגב' מירי רגב, מסרה: "החלטתי גם השנה להקצות משאבים להקמת ביתן ישראלי בפסטיבל קאן ולהפוך מפעל זה למסורת קבועה, שכן הקולנוע הישראלי ראוי לכך. ראוי לבמה זו. יש לנו קולנוע מרגש, אישי ונוגע ללב, המספר סיפורים על חיי היום יום ומציג את מורכבות החיים פה. סרטי קולנוע ישראליים מוקרנים ברחבי העולם וקוצרים הצלחה וכעת בשלה השעה שמדינת ישראל תגבה את התעשייה ברצינות יתרה גם בחו"ל ותעניק מסגרת תומכת לפעילות בשטח. בדרך זו ישמש הביתן כפלטפורמה לשיתופי פעולה בינלאומיים.

בשנה שעברה הביא הביתן ליצירת קשרים ועבודה על פרויקטים רבים שאת תוצרתם נראה בשנים הקרובות. השנה הגדלנו את הפעילות ובהתאם גדלה גם משלחת היוצרים הישראלית.  כולי תקווה שהביתן שלנו יהפוך ל"בית חם" ולמקור לגאווה עבור אנשי הקולנוע הישראליים, שמניעים את התעשייה ומגיעים לקאן. צעירים וותיקים כאחד.  אני מודה לכל השותפים שמלווים את התהליך הלכה למעשה ומאפשרים את הגשמת חזון הקמתו. כולם שותפים להבנה כי באמצעות התרבות ובעוצמה שמדיום הקולנוע מספק, ניתן לבנות גשר לשלום – גשר בין דעות, השקפות עולם ותרבויות. אני מברכת על כך שבפסטיבל מציגים 23 קולנוענים צעירים, ששולבו בו בזכות פרויקט ליווי יוצרות ויוצרים צעירים, אותו יזמתי השנה. אני מאחלת לכולם בהצלחה ושתהיה שנת יצירה פורייה ומלאת סיפורים והצלחות בינלאומיות".

 

את הפרויקט כולו, בחסות משרד התרבות, מובילות אתי כהן, מנהלת המחלקה והמועצה לקולנוע במשרד התרבות, גלית והבה-שאשו, ראשת מנהל התרבות וליאור ששון המנהל האמנותי של הביתן.

לצדם, שורה של אנשי קולנוע שהופקדו כל אחד על ניהול תחום ספציפי ועל ריכוז האירועים בתחום בביתן במהלך ימי הפסטיבל. ביניהם: רות לב ארי, שתנהל את תחום קו-פרודוקציות וחיבור מפיקים ישראליים מול מפיקים מחו"ל.  זיו נווה, מנכ"לית  קרן גשר- אחראית על תחום הסרטים הקצרים, יחד עם אופיר יצחקי. ענת קוסטי ויוסי גוון, נציגי איגוד מקצועות האנימציה בישראל, מרכזים את תחום האנימציה, שעולה ופורח בימים אלו בארץ ומציג תוצרים רבים.  אורי אביב מנהל פסטיבל אוטופיה ירכז את קולנוע הז'אנר שצובר גם הוא תאוצה בארץ.

 

משרד התרבות יקצה השנה משאבים מיוחדים לעידוד הקולנוע הישראלי הקצר, ז'אנר שתופס תאוצה בקרב יוצרים מנוסים וצעירים כאחד, תודות למענק חדש לעידוד היצירה הצעירה והפקת סרטים קצרים, (באמצעות קרן גשר וקרן מקור), שנחנך בשנת 2014 בהקצאת שנתית ייעודית של 4.5 מיליון ₪.  ולראייה, השנה התקבלו למסגרת חוץ פסטיבליתShort film corner  -, 23 סרטים ישראליים, תודות לסיוע משמעותי של מנהלי התוכן שמינתה מנהלת הביתן הישראלי כמקפצה לעולם ה"אמיתי".

יש לבדוק גם

וידאו חדשות קולנוע: תשואות בקאן לחדש של סקורסזי

תשע דקות. תשע דקות נמשכו מחיאות הכפיים והתשואות של הקהל בפסטיבל קאן עם סיום הקרנת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.