יום שישי , מרץ 29 2024
תמר איש שלום, צילום יח"צ חדשות 10

במקומם

"במקומם"

שידורי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

ולנפגעי פעולות האיבה בחדשות 10

 

בימים ראשון ושני הקרובים, 30.4 ו-1.5, נביא במסגרת המהדורה המרכזית בחדשות 10 מוספים תיעודיים מיוחדים לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה.

ביום ראשון, ערב יום הזיכרון נביא משדר מיוחד בשידור-חי מאולפן חדשות 10 בירושלים, ומבית העלמין הצבאי בהר הרצל בהגשת תמר איש-שלום וטלי מורנו, שבמרכזו המוסף המיוחד "במקומם", במסגרתו פנתה מערכת חדשות 10 למשפחות שכולות וביקשה לצאת עמן למסע בעקבות החלומות שיקיריהן לא הספיקו להגשים.

סמדר פלד תביא את סיפורו של סמל אלחי טהרלב ז"ל, שנרצח בפיגוע הדריסה לפני פחות מחודש סמוך לעפרה. אלחי הותיר אחריו רשימת משאלות שביקש להגשים. בשבת האחרונה לפני מותו, אמר אלחי שיותר מכל, היה רוצה שאביו, הרב אוהד טהרלב, ילמד לנגן על כלי הנגינה שלו – כדי שיבין את אהבתו למוזיקה.

מיה איידן תתלווה למשפחתו של סמ"ר בניה רובל ז"ל, חלל מבצע "צוק איתן" מהצנחנים, ששיתף לפני מותו בהתרגשות את בני המשפחה באהבתו לצניחה וקיווה שיום אחד, יוכלו אף הם לצנוח. הוריו ואחיו של בניה יוצאים לצניחה המשותפת הראשונה, במקומו ובעבורו.

דורון הרמן יביא את סיפורו של סרן צביקה קפלן ז"ל, שנפל בהיתקלות עם מחבלים בעזה במהלך מבצע "צוק איתן". צביקה אהב את נופי הארץ וחלם להפוך את עמק המעיינות שבגלבוע למקום שאליו יגיעו ישראלים רבים. משפחתו "פרצה" את השבילים שאהב ועתה היא מקימה בית ספר שדה במקום.

ביום שני, מוצאי יום הזיכרון, נביא במהדורה המרכזית את סיפורי הנופלים במלחמת ששת הימים, לציון 50 שנה למלחמה. במקביל בטוויטר חדשות 10 יובא מידי שעה סיפור נפילתו של אחד הלוחמים במלחמה:

אלון בן-דוד יביא במהדורה המרכזית את סיפור אסון בית המכס העליון שבו נפלו 11 חיילי צה"ל – אסון שנסיבותיו הוסתרו מבני המשפחות השכולות במשך למעלה מארבעה עשורים ועתה, נאבקים בני המשפחות, יחד עם החברים לגדוד על ההכרה בשרשרת התקלות שהובילה למות יקיריהם.

אלמוג בוקר יביא את סיפורו של שמעון דרעי ז"ל, החלל הראשון שירות הביטחון הכללי. רק בעשור האחרון גילתה משפחתו ששמעון לא נפל בהיתקלות עם מחבלים אלא בתקרית "אש-כוחותינו". באחרונה חודש הקשר בין האלמנה רחל, הבן שמעון (שישי) וחיים, שותפו לשירות, שירה בו בשוגג.


 

יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה בחדשות 10

עורך: טל מוסקוביץ', מפיק: שמי מנדל, תחקיר: חמוטל רוזן, מעין בן-טורה וענבר אחינועם-פולק

יש לבדוק גם

פייק דיאט

החל מהשבוע בחדשות עשר סדרת כתבות חדשה של נגה ניר-נאמן  "פייק דיאט" הצד האפל של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.