יום שישי , מרץ 29 2024
הקנצלרית מאת אלדד בק

הקנצלרית

 

ידיעות ספרים שאוהבים

הקנצלרית

מרקל, ישראל והיהודים

אלדד בק

 

אנגלה מרקל שבתה את ליבם של הישראלים.

 

לא היה עוד מנהיג זר שנהנה מפופולריות כה רבה בקרב הציבור הישראלי ושהשפיע בצורה כה דרמטית על יחס הישראלים לארצו כקנצלרית גרמניה. וזאת, למרות שמעט מאוד ידוע בישראל על סיפורה האישי של מרקל, על דרכה מלאת הקשיים להנהגת ארצה ועל דרך התמודדותה עם המשברים הבינלאומיים, התכופים והבלתי פוסקים, שליוו אותה מתחילת כהונתה כקנצלרית.

אלדד בק חושף בספר זה לראשונה את סיפורה של האישה הראשונה שנבחרה להנהיג את גרמניה ושמצאה את עצמה מנהיגה את אירופה כולה לאחד המשברים החריפים שידעה מאז תום מלה"ע השנייה. ה"ניו יורק טיימס" הכתיר את מרקל לאחר בחירתו של דונלד טראמפ – "המגנה האחרונה של המערב הליברלי". אך, בגרמניה ובאירופה גוברים קולות המחאה והביקורת על התנהלותה של הד"ר לפיזיקה שהפכה הודות לשרשרת צירופי מקרים לאישה החזקה ביותר בעולם. מחאה וביקורת המאיימים על עתידה הפוליטי של מרקל. 

הקנצלרית – מרקל, ישראל והיהודים פורש בפני הציבור הישראלי גם את עומק מחויבותה של הקנצלרית לישראל ולעם היהודי, תוך מסע אל העבר הלא מוכר לישראלים רבים: גרמניה המזרחית, הקומוניסטית, חוד החנית של "הגוש המזרחי" נגד ישראל – שבה גדלה אנגלה מרקל. לא ניתן להבין את הדרך הארוכה שמרקל עשתה, מבלי לחדור תחילה לנבכי ההוויה המזרח-גרמנית.

 

 

"ספרו של אלדד בק מציג לקורא הישראלי, לראשונה בשפה העברית, את סיפורה של אנגלה מרקל – המנהיגה האירופית החשובה ביותר בעשור האחרון, אשר עיצבה מחדש את גרמניה ואת האיחוד האירופי והשפיעה יותר מכל מנהיג אחר על יחסי ישראל ויבשת אירופה. יחד עם זאת, מרקל הידועה גם בכינוייה 'כיפת הברזל של הדמוקרטיה הליברלית,' כמעט ואיננה מוכרת למרבית הישראלים. לא ניתן לכתוב טוב יותר על הקנצלרית מרקל ואינני מכיר עוד ספר בשפה העברית על גרמניה ועל אירופה שמגיע להישג חשוב זה. זהו ספר יסוד לכל מי שמתעניין בגרמניה ובאירופה, וחרד לעתידה של מדינת ישראל."

פרופסור שרון פרדו, ראש המרכז לחקר פוליטיקה וחברה אירופית, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

 

327 עמ' | 98 ₪

יש לבדוק גם

לא סופרים את היהודים

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים  רב-מכר של "הניו יורק טיימס" ספר השנה של "הסאנדיי טיימס" …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.