יום חמישי , אפריל 25 2024
ווסטוורלד, באדיבות יס

בואו נדבר על זה: ווסטוורלד עונה 1 פרק 3

בפרק הזה צללנו לסיפורי הרקע של כמה מהדמויות הבולטות בווסטוורלד.

חלק מהסיפורים אמיתיים לחלוטין.

אחרים מומצאים, פרי מחשבתו של רוברט פורד, מנהל הפארק, כי הרי חלק מהדמויות הבולטות בווסטוורלד הן אנדרואידים, "מארחים" בלשון הפארק.

שמתם לב לטייטל על דלת משרדו המרהיב של פורד, בסצינה שבה הוא משוחח עם ברנרד?

כתוב שם PARK DIRECTOR , ולמילה דיירקטור יש שני מובנים: גם מנהל וגם במאי. שהרי פורד הוא הבוס הגדול בכל הנוגע לעלילות המארחים בווסטוורלד.

וכפי שלמדנו בפרק הזה, פורד מתבל מדי פעם את חיי האנדרואידים שלו. כך למשל הוא החליט סוף סוף לתת לטדי את סיפור הרקע שלו, שבעטיו הוא מרגיש שעדיין אינו ראוי לאהובתו דולורס.

עד עכשיו טדי רק אמר לה שהוא צריך עוד לעשות משהו, אבל הוא בעצמו לא ידע מה המשהו הזה. עכשיו פורד העניק לו זיכרון כוזב של שותף לשעבר שלו בצבא בשם ווייאט שהשתגע והחליט להרוג את כולם.

לטדי יש משימה, יחד עם השריף ועוד משלחת קטנה: להתחקות על עקבותיו של וויאט ולהרוג אותו.

זה סיפור הרקע שלו, אם תרצו סיפור המקור, ORIGIN STORY בשפת הקומיקס.

אבל גם לבוראו, פורד, יש סיפור מקור. בפגישה עם ברנרד במשרד הוא מספר לו שהיה לו שותף בשם ארנולד, ויחד הם חיו במשך שלוש שנים בווסטוורלד, עוד לפני שהפארק בכלל נפתח לקהל.

יחד הם הצליחו להביא את האנדרואידים לכדי שלמות, ובחנו כמה וכמה גירסאות שלהם. ארנולד חשב שאם המארחים יחזרו בקול על הפקודות ש"הם שומעים בראש", זה יאפשר להם להתפתח. אבל חלקם השתגעו.

וזה כנראה גם מסביר את ה"קול הפנימי" שחלק מהמארחים עדיין שומעים, הקול שאצל חלקם מזוהה כ"ארנולד".

זוכרים למשל את המארח שהשתולל, שתה חלב וירה בכולם במסבאה בפרק הבכורה? הסגנית של ברנרד מגלה שכל השישה שירה בהם הרגו אותו בעבר, בעלילות קודמות שבהן השתתף.

הוא לא אמור לזכור את זה, מוחקים אותו במעבדה מדי לילה, אבל הוא פתאום שומר טינה.

שלא לדבר על מייב, שמשום מה חווה פלאשבקים מההרפתקה הלילית שלה מהפרק הקודם.

ארנולד, מסתבר, השתגע ומת במהלך בניית הפארק, התאבד על פי הסיפור של פורד. אבל האם באמת אנחנו יכולים להאמין למה שפורד אומר? יש בו משהו מסתורי מדי.

גם לברנרד יש סיפור מקור, גם כאן מדובר בטרגדיה. בנו צ'ארלי מת, לא ברור ממה ואיך . הוא ברח מהאבל באמצעות העבודה הבלתי נגמרת באתר ווסטוורלד, אבל מתקשר מדי פעם עם רעייתו, אולי היא רעייתו לשעבר, שהרי בימים אלה הוא גם חולק את יצועו עם תרזה.

ומה עם דולורס שלנו? ברנרד מרבה לנהל איתה שיחות נפש, הוא מתקשה למלא אחר העצה שנתן לו פורד: "אל תראה בהם אנשים אמיתיים".

הוא חושב שעליו למחוק את דולורס, להחזיר אותה למצב נקי התחלתי, אבל הוא אינו מסוגל באמת לעשות זאת. הוא מעניק לה במתנה , את "אליס בארץ הפלאות", העותק שנהג לקרוא לבנו.

והוא מחזיר אותה אל הפארק.

ועכשיו דולורס עדיין שומעת את הקול הפנימי. זה מסייע לה לעצור את האונס שאמורה הייתה לעבור על פי אחת מעלילות המשנה של הפארק.

וזה גם מוביל אותה היישר לזרועותיו של ויליאם, שכבר שם את עינו עליה בפרק הקודם. מסתבר שהשהות של כמה ימים בווסטוורלד עדיין לא גרמה לויליאםלאבד את נימוסיו לחלוטין, כפי שקרה לחברו לוגן. אבל הוא פיתח תיאבון לציד מבוקשים, וכך מוצא את דולורס, נופלת אל זרועותיו באפיסת כוחות, אחרי שחזתה ברצח אביה ואימה, וניצלה ברגע האחרון מאונס.

מה שהיא לא יודעת זה שגם טדי כנראה מת, שוב מת- בפעם המי יודע כמה- על ידי אנשיו עטויי המסיכות של ווייאט.

הטירוף של המארחים אינו מתבטא רק בפלאשבקים. הסגנית של ברנרד ואיש הביטחון יוצאים אל קצה הפארק במרדף אחרי מארח שיצא מהסיפור שלו ואינו פועל על פי התיכנות.

זה קרה כבר כמה פעמים בעבר, בדרך כלל פשוט מכניסים אותו למצב שינה ומפנים אותו החוצה.

אלא שהמארח הזה מגלה נטיות אלימות, למרבה המזל כלפי עצמו. ומחסל את עצמו באמצעות סלע.

אמאל'ה.

הנה הצצה אל הפרק הבא

יש לבדוק גם

ישראל במלחמה: בן חמאס מדבר

הנסיך הירוק ממשיך לדבר בעד מדיניות ישראל ונגד חמאס. הנה ראיון שלו מהשבוע ל-THE FREE …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.