יום שישי , מרץ 29 2024
שטוקהולם מאת נעה ידלין

שטוקהולם

חדש בהוצאת זמורה!

שטוקהולם

מאת נועה ידלין

 

אבישי שר-שלום, כלכלן בעל שם עולמי ומועמד מוביל לזכייה בפרס נובל, נמצא ערב אחד מת במיטתו, לאחר שככל הנראה לקה בלבו. חבריו הקרובים, המוצאים את גופתו, מתחילים להיערך לסידורי הלוויה; אלא שאז מציע אחד מהם רעיון יוצא דופן, שאין לשער את תוצאותיו.

"שטוקהולם" עוקב אחר קורותיהם של החמישה – החיים והמת – במשך שמונה ימים. על רקע נסיבות קיצוניות המותחות את גבולות חברותם, נפרש סיפור חייהם ויחסיהם המורכבים של יהודה, חבר הילדות השואף לגדולה; זוהרה, מחברת ספרי זיכרונות והמאהבת לעת מצוא; עמוס, גם הוא כלכלן מצליח; ונילי, רופאת ילדים קצרת סבלנות. אט נחשפים גם מניעיהם הסמויים של גיבוריו, שאין להם דבר וחצי דבר עם ידידות.

ספרה החדש של נעה ידלין הוא רומן קומי-טרגי, המעוצב בריאליזם נוקב ורגעי אבסורד לא צפויים. בדייקנות ובתחכום חושפת היצירה את המנגנונים העדינים המניעים את הרעות, ופורטת לנימיהם את האהבה ואת הקנאה, את החברות ואת התחרות, את החיים ואת המוות.

נעה ידלין היא כלת פרס ספיר לספרות. ספריה: "בעלת הבית" (זמורה ביתן, 2013), "חיי מדף" (זמורה ביתן, 2010) ו"שאלות קשות לאללה – אתם שואלים, אלוהים משיב" (חרגול/עם עובד, 2005).

 

מחיר: 89 ₪ 415 עמ'

יש לבדוק גם

נקודת עיוורון

חדש בהוצאת זמורה   נקודת עיוורון יובל ירח מחבר: השתיקות, זרעי  מלח   פקד יאיר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.