יום שישי , מרץ 29 2024
משחקי הכס עונה 6 פרק 7, באדיבות יס

בואו נדבר על זה: משחקי הכס עונה 6 פרק 7

בראבו, משחקי הכס.

בכל פעם שנדמה לנו מחדש שמכסת ההפתעות נגמרה, אתם באים ומצליחים לשגע אותנו מכיוון אחר.

רגע, עוד לא צפיתם בפרק?

אז נא להפסיק מיד את הקריאה בפוסט הזה!!!

לא יהיו אזהרות נוספות.

אוקיי?

אוקיי.

זוהי עונת הקאמבקים- דמויות שלא ראינו מהעונה הראשונה – למשל הדוד בנג'ן, או מאז העונה השלישית- למשל בלאקפיש ולורד אדמור.

הפעם קיבלנו קאמבק שמגיע אחרי היעדרות קצרה יותר, אבל מאוד מאוד מפתיע- הקאמבק של הכלב!!

הוא שרד את הדקירות והעובדה שאריה נטשה אותו למות.

הוא שרד!

הוא חי!

והאיש שהציל אותו, בגילומו של איאן מקשיין המצוין, הוא חייל לשעבר, שעשה דברים נוראים בעברו הצבאי, וכעת הניח את החרב ומנהיג מעין קומונה קטנה של אנשים, נשים וטף, ללא כלי נשק, ללא רצון במלחמה.

הוא מקווה להציל את הכלב. גופנית הוא כבר הציל אותו, עכשיו הוא מקווה לשכנע אותו שאכן אין צורך יותר באלימות, ושמר סנדור קלגיין- כן הוא יודע בדיוק את מי הציל- יכול לפתוח דף חדש.

עוד נחזור אל הכלב ואל מנהיג הקומונה.

בינתיים בואו נקפוץ אל מעלה המלך.

הדרור העליון ואנשיו מרוצים. האיחוד בין הכתר לאמונה נראה חזק מאי פעם. המלכה מרג'רי מדקלמת בשמחה פסוקים מהכתבים הקדושים, מדברת בנועם ובאושר עם הדרור העליון כשהוא מבקר אותה, וכמובן בעלת השפעה רבה על המלך, שבעצמו משוכנע שהאמונה היא דרכו לחזק את שליטתו.

אלא שאיום לא ממש מוסווה של הדרור העליון על שלומה של ליידי אוליאנה טיירל, סבתה של מרג'רי, שולח את המלכה לשכנע את סבתה לעזוב את מעלה המלך.

הליידי הזקנה מזועזעת ממה שעשו לנכדתה האהובה, ומשוכנעת ששטפו את מוחה. היא מסרבת תחילה בתוקף לעזוב אותה, אלא שאז מחווה נסתרת מצד מרג'רי משכנעת אותה לקום ולעזוב. כיוון שהכוהנת העליונה מלווה את המלכה על כל צעד ושעל, היא נאלצת להגניב רמז בפתק לידה של סבתה. ברמז היא מציירת שושנה עם חוחים, סמל לבית טיירל וכמובן רמז לכך שהיא מעמידה פנים, כעת שושנה אבל בשעת הצורך תשלוף את החוחים. אוליאנה פותחת בסתר את הפתק, רואה את הציור ומבינה מיד שאף אחד לא שטף את מוחה של נכדתה. היא מתכוננת לעזוב.

עכשיו, כשאוליאנה מבינה שאם מרג'רי מפצירה בה לעזוב עליה לעשות זאת בהקדם, דבר לא ישכנע אותה להישאר. גם לא הפצרותיה של האויבת הגדולה שלה וכיום בת ברית מאונס, המלכה האם סרסיי.

ומה שלום אחיה של סרסיי, ג'יימי? הוא מגיע יחד עם חברו ברון בראש חיל הפרשים של משפחת לניסטר אל המצור שמטילים כוחותיו של וולדר פריי על טירת ריבר-ראן, הטירה שאותה כבש בלאקפיש, דודה של קטלין סטארק המנוחה, שהצליח לשרוד את החתונה האדומה.

כצפוי, ואין כל הפתעות כשמדובר באנשיו של וולדר פריי, המצור שלהם עלוב, ועלובים עוד יותר מכך איומיהם האידיוטיים לשסף את גרונו של לורד אדמיור, אם בלאקפיש לא ייכנע. הוא כמובן מזהה מיד את הבלוף, וצועק לעברם: "'קדימה, תהרגו אותו" והם כמובן לא עושים זאת.

ג'יימי וברון משתלטים בקלות על המצור המגוחך, וג'יימי מבקש להיפגש לפגישה דיפלומטית עם בלאקפיש. הם נועדים, וג'יימי משוכנע שיצליח לשכנע אותו לוותר על ריבר-ראן כדי למנוע שפיכת נהרות דם. להפתעתו הוא מגלה אדם מבוגר ועקשן, אדם שמכריז כי יש לו מספיק הקצבות לשנתיים של מצור, וכי לא יוותר לעולם ללניסטרים. עושה רושם שהמלחמה בפתח.

אבל זוהי מלחמה משנית כרגע למלחמה שג'ון סנואו מבקש לאסור על לורד בולטון ותומכיו. כצפוי ג'ון, סנסה וסר דאבוס נתקלים בקשיים לגייס לעזרתם כוחות נוספים. את הפראים הם משכנעים, בקושי רב הם גם מצליחים לשכנע את השליטה הצעירה של איי בר, אבל לורד קלובר עומד במריו ומסרב. יש להם אלפים בודדים של חיילים, וסר דאבוס וג'ון מוכנים להתכונן להסתערות קרובה על כוחותיו של בולטון, במטרה "לתקוף בחוכמה".
סנסה משוכנעת שהם חייבים לפעול להשיג עוד ועוד חיילים, רבה את הריב הרציני הראשון עם אחיה ואז מתיישבת לכתוב מכתב. למי? לליטלפינגר? לבלאקפיש? סביר להניח.

בינתיים בני הברזל חונים בבית בושת, ויארה מתגלה כחובבת נשים, בדיוק כמו רוב אנשיה שעימם ועם ספינותיהם נמלטה מיורון. ת'יאון, שכידוע כבר לא יכול באמת ליהנות מחברתן של פרוצות, יושב לצד יארה עצוב ומדוכא. בדרכה הבוטה והקשוחה יארה מצליחה, איכשהו, להוציא את ת'יאון מהקליפה , לשכנע אותו לשתות שיכר ואולי אולי להחזיר לעצמה את אחיה המקורי, ולשלוח לאלפי עזאזלים את "מסריחן". מעניין אם זה יחזיק מעמד.

בבראבוס אריה נערכת לעזוב, וקונה לעצמה כרטיס בספינה. אבל היא לא נזהרת מספיק, ואישה צעירה מאירת פנים מתגלה כמאמנת הקשוחה שלה ממסדר השחור והלבן , שדוקרת אותה פעמים רבות בביטנה התחתונה . אריה מצליחה איכשהו להדוף אותה, לקפוץ מעל החומה היישר אל מי המפרץ. המתנקשת משוכנעת שאריה מתה, אבל אריה מצליחה לעלות בחזרה אל הרחוב, כשהיא פצועה קשה, ואף אחד מסביבה לא נוקף אצבע כדי לעזור לה. היא לא אמורה לשרוד פציעות דקירה שכאלה, אבל לכו תדעו…

בחזרה אל הקומונה של האח ריי. הוא נואם נאום נפלא על חשיבות השלום והאחווה באוזני אנשיו, והכלב מקשיב ואוכל. אלא שאז מגיעים שלושה פרשים , מאנשי האחווה האלימים, ומגלים בשיחה קצרה עם ריי שאין לו לא סוסים ולא נשק. הוא מציע להם מעט אוכל לחלוק, הם מחייכים לעצמם וסבים על עקבותיהם.
ריי משוחח עם הכלב ומשוכנע שהצליח לשכנע את הפרשים לעזוב אותם לנפשם. אבל לכלב יש תחושה רעה מאוד.
הנטייה שלו להתבודד משאר הקומונה מצילה את חייו. אחרי שעות של עוד חטיבת עצים הוא שומע לפתע צהלות סוסים, וחוזר אל השטח המרכזי של הקומונה, שם הוא מוצא את כל אנשי הקומונה, כולל הנשים והילדים, שחוטים. והאח ריי? האח שהטיף להפסקת האלימות,כי היא מחלה? אותו תלו במרכז מבנה העץ שהקימה הקומונה.

לקח? אין דבר כזה בלי אלימות בווסטרוז. ועכשיו הכלב שוב לבד, אבל לפחות יש לו אחלה גרזן לקחת איתו.

ציטוטים בולטים מהפרק:

"אני חושב שחלק מהאנשים שלי חוששים ממך"- האח ריי לכלב, שמשיב לו: "אני רגיל לזה".

"יש לך חובה, לבעלך, למלך שלך, לארצך, לאלים עצמם"- הדרור העליון נוזף במרג'רי על שאינה מקיימת יחסי מין עם המלך.

"עלייך ללמד את סבתך את הדרך החדשה, אני חושש לביטחונה- בגוף ובנפש"- הדרור העליון מסביר למרג'רי שליידי אוליאנה היא הבאה בתור.

"העורב מת עבורנו. אם איננו מוכנים להחזיר לו טובה, אנו פחדנים"- תורמונד משכנע את אחיו הפראים להצטרף למלחמה נגד לורד בולטון.

"סנואו"- הענק אומר מילה אחת, שמשמעה כנראה שהוא בעד ג'ון סנואו.

"את צודקת , טעיתי טעות נוראה"- סרסיי לאוליאנה ברגע נדיר של כנות.

"אני תוהה אם את האדם הנורא ביותר שפגשתי, בגילי קשה לזכור את כולם"- אוליאנה לסרסיי.

"הפסדת, סרסיי. זו השמחה היחידה עבורי בכל העצב הזה"- כנ"ל.

"לך על זה, שסף את גרונו!"- בלאקפיש חושף את הבלוף של אנשי פריי.

"מזל שאנו חברים, אחרת היינו מזיינים אותך בתחת כעת"- ברון לאנשי פריי.

"הוא אדם זקן"- ג'יימי לברון על בלאקפיש, וברון משיב: " יש לך יד אחת, אני שם את כספי על הזקן".

"למיטב הבנתי אתה סנואו, וליידי סנסה היא בולטון, או אולי לניסטר?"- הגבירה מאיי בר לג'ון סנואו

"המתים אכן באים"- סר דאבוס לגבירה.

"כל עוד אני עומד, המלחמה לא תמה. זו המלחמה שלי, נולדתי בטירה הזאת"- בלאקפיש לג'יימי.
"רציתי לראות אותך באופן אישי, לאמוד אותך. התאכזבתי"- כנ"ל

"שירתי בעבר את בית סטארק. בית סטארק מת"- לורד קלובר לסנסה.

"אלימות היא מחלה. אם נפיץ אותה זה לא יעזור לרפא אותה"- האח ריי לכלב, שמשיב לו: "גם אם תמות זה לא יעזור לרפא אותה".

נסיים בקדימון לפרק הבא

יש לבדוק גם

מהיום בקולנוע: ארץ החטאים

דרמת אקשן בכיכובם של ליאם ניסן, קירן היינדס, קרי קונדון, ג'ק גליסון וקולם מיני פינבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.