יום שישי , אפריל 19 2024

ביקורת: "צוות לעניין"

לא מזמן, לפני שבועות ספורים, נכנסתי באמ- אמא של "סולט", סרטה האחרון של אנג'לינה ג'ולי.

למרבה הפתעתי, רבים ממבקרי הקולנוע ה"מוסדיים" בישראל לא היו שותפים לכוונות הקטילה שלי, והגדירו את הסרט כ"סרט פעולה דבילי, אבל מתאים ליומיות בעונת הקיץ החמה".

לרגע נלחצתי. מה, איבדתי את חוש ההומור? האם, אוי ואבוי, התבגרתי?

אבל אז צפיתי ב"צוות לעניין" ונרגעתי. ממש נרגעתי.

ולמה? כי "צוות לעניין" הוא סרט מפגר אבל הוא אחלה- לא לוקח את עצמו ברצינות, אקשן חסר היגיון אבל נעדר "סלואו מושנים" יומרניים, ועובר די מהר.

"צוות לעניין" הוא כמובן ה-REMAKE   התורן לסדרה אהובה משנות השמונים.

העלילה הועתקה לימינו אנו- ארבעה חברים ביחידת "ריינג'רס" של הצבא האמריקני מופללים בפשע שלא ביצעו ונאלצים לעבור לחיות בשוליים.

הסרט הזה נבנה כסרט ראשון בסדרה, אלא שבעקבות הכישלון הקופתי המהדהד באמריקה קשה להאמין, שיופקו לו המשכונים.

לתפקיד חניבעל סמית' (ג'ורג' פפרד, שמת לפני שנים רבות ) נכנס ליאם ניסן, ונראה שהוא חש בנוח בנעלי המפקד מעשן הסיגר.

את "פייס" פק ( שגולם בידי דירק בנדיקט, שכידוע היה גם "סטארבק" ב"בטלסטאר גלקטיקה" המקורית ) מגלם ברדלי קופר, שבקיץ שעבר הגיח ב"ההנגאובר" ( למי שלא יודע- אני זועם כפי שלא זעמתי זמן רב על השם העברי הדבילי והארוך של הסרט, "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס"  ). קופר הוא פרצוף יפה, שלא נדרש ליותר מדי כישורי משחק, וטוב שכך.

לנעלי בי איי באראקוס ( שגולם בידי מיסטר טי ) נכנס קוונטין רמפג' ג'קסון , שבדיוק כמו מיסטר טי היה מתאבק בקרבות המבוימים, שהאמריקנים כל כך אוהבים.

אבל ההברקה הליהוקית הגדולה היא הפיכתו של שרלטו קופלי המעולה מ"מחוז 9  " למרדוק המשוגע . קופלי נכנס לנעליו של דווייט שולץ ועושה זאת בצורה נהדרת. עדיף היה להאריך   משמעותית את זמן המסך שלו על חשבון הכוכבים האחרים.

העלילה? ממש לא חשובה, וגם מסתבכת בעצמה יותר מדי. מעורבים כאן המלחמה בעיראק, זיוף דולרים אמריקניים, שכירי חרב של חברת אבטחה פרטית וכמובן הסי איי איי.

יד מכוונת טובה יותר הייתה בודאי מסירה חלק מהסיבוכים בתסריט .

אה כן, וגם ג'סיקה ביל, הנחשבת לאחת הנשים הסקסיות ביותר בהוליווד, מגיחה כאן לכמה דקות, בתפקיד ממש לא ברור ולא נחוץ. והיא גם לבושה במדים או בחליפות רוב הזמן, מה שממש לא משרת את המטרה.

בקיצור- סרט מטופש אבל מעביר את הזמן נהדר. זהו , חברים, סרט ליומיות.

עוד כמה הערות והארות על "צוות לעניין"

  1. עד עכשיו אני לא מצליח להבין איך הסכים ניסן להשתתף בסרט עם תסריט כה מגוחך ומלא חורים. נכון, הוא כבר היה גיבור פעולה ב"חטופה", אבל שם מדובר היה במותחן שגרתי שזכה לתנופה צרפתית מידיו של לוק בסון.  יכול להיות שהוא חיפש פרויקט שישמש אותו לברוח מהטרגדיה שפקדה אותו בקיץ שעבר, עם מותה הטראגי של רעייתו.
  2. כל ניסיון להבין את העלילה המסובכת נועד לכישלון. אפשר היה בקלות להשמיט אחד מהאלמנטים ולהגביר את מינון הבדיחות של מרדוק.
  3. אפרופו מרדוק, אותי הוא קרע מצחוק כשחיקה את הסצינה המפורסמת של מל גיבסון מ"לב אמיץ".
  4. לעומתו בי איי המחודש ממשיך לפלוט את הקללה המיושנת fool  וזה ממש ממש לא אמין.
  5. הנעימה המקורית היא עדיין אחת הנעימות הטובות והמקפיצות ביותר בתולדות הטלוויזיה.
  6. סצינות האקשן משתמשות בטריק ה"בואו נתאר איך נבצע את המשימה, ובין לבין נשלב פלאשבקים של הביצוע שלה בפועל". זה עובד בפעם הראשונה, חוזר על עצמו בפעם השנייה וסתם מעצבן בפעם השלישית.
  7. מי שיתאזר בסבלנות וימתין עד לסיומן של הכתוביות, יזכה לחזות בהופעת אורח משעשעת של שניים מכוכבי הסדרה המקורית.

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה

הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך" להקת הרבנות הצבאית …

אין תגובות

  1. זהר פסוניאן

    מסכים עם כל מילה. לא היו לי ציפיות מעבר לפאן וקצת נוסטלגיה, ודווקא הופתעתי לטובה. הסרט במוצהר לא לוקח את עצמו ברצינות, והליהוק לדעתי מצויין, כולל ליאם ניסן, שהרמת גבה שלו שווה יותר מכישורי משחק של רוב השחקנים בהוליווד; אין ספק ששרלטו קופלי הוא משב רוח מרענן בנוף הקולנועי; ולמרות עלילה סתמית הדיאלוגים הקלילים בין השחקנים פשוט מהנים.

  2. ברק

    אפי, לסרט קיץ שכזה אסור לבוא מראש עם ציפות גבוהות.
    שב, ותהנה מהמזגן אם לא מהסרט…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.