יום שישי , מרץ 29 2024

סתיו 2009: מתכוננים להודעה של רשת FOX

הנה זה מתחיל. שבוע ה-UPFRONTS, המצגות שעורכות רשתות הברודקאסט למפרסמים, שבמהלכן הן מודיעות אילו סדרות ותיקות חוזרות לעונה נוספת, אילו סדרות בוטלו, ואילו סדרות חדשות יצטרפו ללוחות השידורים בתקווה להפוך ללהיט הבא.


עונת הסתיו , שתסתיים בשבוע הבא, התאפיינה במחסור חריף בלהיטים חדשים. רק סדרת הדרמה-פשע החדשה של CBS , THE MENTALIST , זהרה מעל כולן עם ממוצע של חמישה עשר מיליון ויותר צופים מדי פרק. הצלחה בינונית נוספת, וכשאני כותב "בינונית" אני בהחלט מתכוון ל"בינונית", היא FRINGE מבית היוצר של ג'יי ג'יי אברמס. בזכות שיבוץ מוצלח ( אחרי "האוס" בסתיו ואחרי "אמריקן איידול" בחורף ובאביב ) היא הצליחה להביא מספרים סבירים ולקבל הזמנה לעונה שנייה.


הערב, תורה של רשת FOX להציג את הסדרות החדשות והחוזרות. כפי שבכירי הרשת אמרו בימים האחרונים, לא צפויה מהפיכה בלוח השידורים. בזמנים של מיתון, המפרסמים קופצים את ידם יותר מבזמנים רגילים, ולכן הם צריכים לראות לוח שידורים מלא בשחקנים מוכרים, יחד עם כמה משבצות לשחקנים חדשים.


האסטרטגיה של פוקס בשנים האחרונות הייתה ברורה: בסתיו יושבים בשקט ולא משתוללים עם השקות חדשות, בעיקר בגלל משחקי פלייאוף ליגת הבייסבול, שמגיעים לשיא באוקטובר-נובמבר ותופסים את רוב לוח הפריים- טיים של הרשת. בינואר משיקים עונות חדשות של להיט הענק "אמריקן איידול" ושל הלהיט הסולידי "24" והסדרות האלה עוזרות לשאת על גבן את יתר הסדרות בלוח.


מההדלפות שמגיעות ביממה האחרונה מסתבר, שברשת "פוקס" החליטו לחפש "תואמת איידול" לסתיו- חורף- תכנית ריאליטי בטוחה ומוכרת, שתעזור לסדרות הדרמה והקומדיות שמסביבה להשיג רייטינג טוב.


הפור נפל על SO YOU THINK YOU CAN DANCE ( המקור של "נולד לרקוד" ), שעד עתה שודרה בחודשי הקיץ וזכתה לנתוני צפייה נאים. התכנית אינה קרובה בכלל למספרים ולמעמד הלהיט של "איידול", אבל היא צפויה להביא נתונים סולידיים של מעל 10 מיליון צופים לפרק, ולעזור ל"פוקס" לתמרן בין משחקי הבייסבול לסדרות החוזרות והחדשות.


חובבי המדע הבידיוני כוססים ציפורניים בתקווה ש"טרמינייטור" תזכה לעונה נוספת, אחרי ש"דולהאוס" הבינונית של ג'וס וודון זכתה לעונה שנייה, למרות נתוני צפייה גרועים. לדעתי, הסיכויים לחידוש "טרמינייטור" אינם גבוהים כלל וכלל, אבל אשמח להתבדות.


הערב , לכשיפורסם הלוח, אביא כאן את שמות הסדרות החדשות, וננסה לנחש ביחד מה יהפוך ללהיט ומה ייעלם מהר מאוד מהמסך.


ואם כבר שכחתם, רשת NBC הציגה חלק מהסדרות החדשות שלה לסתיו כבר לפני שבועיים.

יש לבדוק גם

מהיום בקולנוע: אנטומיה של נפילה

אנטומיה של נפילה – Anatomy of a fall סרטה של ז'וסטין טרייה A Film By …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.